نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 12:30

گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری به ایران ارائه دادم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: باید برای تداوم همکاری ایران و آژانس گام‌های عملیاتی را برداریم و من پیشنهادی را به ایران در این زمینه ارائه دادم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دومین روز از برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران در شهر اصفهان با یکدیگر رایزنی کردند.

پس از این دیدار اسلامی و گروسی جهت پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه در نشست خبری مشترک حاضر شدند.

گروسی در نشست مشترک با محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص رایزنی‌ها گفت: امروز افتخار بزرگی است در شهر اصفهان حضور دارم. من طی دوره حضورم، روز گذشته در تهران نشست‌های مهمی را با وزیر و معاونش داشتم و اکنون در فرآیند حساسی قرار داریم. دیشب و امروز هم رایزنی‌های فشرده‌ای را جهت اتخاذ گام‌های متقابل داشتیم.

وی ادامه داد: بیش از یک سال قبل ما برای صدور بیانیه توافق کردیم تا مسیر آینده را مشخص کنیم، آن سند مهم بود. این سند همچنین اشاره دارد به آنچه که نیاز است برای حل و فصل مسائل باقی مانده و مشخص می‌کند گام‌های اضافی که طرفین باید بردارند. علی رغم کاستی‌ها گام‌ها پیشتر برداشته شده و مفاد سند معتبر است. ما نیاز است که گام‌های عملیاتی را برداریم و من پیشنهادی را به ایران ارائه دادم. تیم‌های طرفین در نشست جداگانه‌ای در حال تعریف گام‌های تکمیلی هستند.

 

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710375

مهمترین اخبار ایران و جهان: