نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 12:46

استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام می شود

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم شهید پرور استان مرکزی میزبان ۵ تن از شهدای گمنام می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مردم شهید پرور استان مرکزی میزبان ۵ تن از شهدای گمنام هستند و طی این ایام کاروان شهدای گمنام در استان راه اندازی می شود و عطر خوش شهدا در سراسر استان پیچیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهدای گمنام از تاریخ ۲۴ آذر تا ۶ دی ماه در استان مرکزی حضور دارند، گفت: برنامه های تشییع و خاکسپاری ۵ تن از شهدای خوش نام دفاع مقدس در تاریخ ششم دی و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مرکز استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ کریمی افزود: در طی ۱۲ روز حضور شهدای گمنام در استان مرکزی نسبت به وضعیت جغرافیای استان در تمام شهرستان ها حضور پیدا خواهند کرد و برنامه های فرهنگی متنوعی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مراسم استانی شبی با شهدای گمنام روز پنجم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود و مراسم شبی با شهدای گمنام شهرستانی ، نیز همزمان با حضور آنها در شهرستان ها با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: مراسم تشییع استانی شهدای گمنام در روز ششم دی ماه همزمان با سراسر کشور ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان شهدای اراک به سمت خیابان شهید رجایی(ره) و نهایت مصلی بیت المقدس برگزار خواهد شد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و نماز شهدا توسط نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شهدا به سمت مراکز تعیین شده تشییع خواهند شد و در مکان های پیش بینی شده خاکسپاری می شوند.

وی بیان کرد: بنا داریم همه مردم شهید پرور استان مرکزی از برنامه های شهدا بهره مند شوند و انتظاری که از دستگاه های فرهنگی، اجرایی و مردمی وجود دارند این است که با قدرت به برنامه های شهدا ورود کنند و هم در اطلاع رسانی و هم در فضاسازی شهری و رسانه ای برای شهدا سنگ تمام بگذارند و این فرصت بسیار ارزشمند را غنیمت بدارند و از آن به نحو احسن استفاده کنند.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: دستگاه هایی که پیکر شهدا را تحویل می گیرند مراسم گرامیداشت شب اول و شب هفت شهید را برگزار خواهند کرد و درخواستی که از رسانه های استان مرکزی وجود دارد نسبت به اطلاع رسانی و پوشش برنامه های شهدا حساسیت و جدیت داشته باشند.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 905931

مهمترین اخبار ایران و جهان: