نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 15:39

مجوز ۲ طبقه تشویقی در انتظار سازندگان بلوکی مسکن در بافت فرسوده

رامیان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران گفت: سازندگانی که با مشارکت با مالکان در بافت های مسکونی به سراغ ابنیه بلوکی بروند، از مجوز دو طبقه مازاد برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آیینی بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از بافت‌های فرسوده رامیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در بافت‌های فرسوده تجمیع واحد مسکونی داشته باشند و یا مساحت خانه فرسوده آنها به میزان حد نصاب تفکیک شده در طرح تفضیلی باشد یک طبقه تراکم تشویقی دریافت می‌کنند و اگر در محور اصلی بافت باشد علاوه بر طبقه تشویقی، می‌توانند طبقه همکف را تجاری اداری بسازند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری ایران افزود: بر همه ما واجب است تا بازده اقتصادی لازم برای سازندگانی که با مردم شراکت می‌کنند را فراهم کنیم و در همین راستا اگر به صورت بلوکی نسبت به تجمیع اقدام کنند تا دو طبقه تشویقی دریافت خواهند کرد.

آیینی ادامه داد: مالکان در بافت فرسوده برای نوسازی از ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساخت برخوردار هستند که می‌تواند تا ۱۰۰ درصد هم برسد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها باید پروانه را در حداقل زمان ممکن صادر کنند که قانون این زمان را دو هفته تعیین کرده است.

مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری ایران گفت: از محل تسهیلات اشتغال زایی در شهرهای استان ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن صفر درصد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915875

مهمترین اخبار ایران و جهان: