نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 15:39

زنگ خاک در زاهدان به صدا در آمد

زاهدان- به منظور گرامیداشت روز جهانی خاک، زنگ خاک و همیاران خاک در دبستان شهید راحتی زاهدان به صدا در آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، پیش از ظهر شنبه در مراسم نواختن زنگ خاک که با حضور جمعی مسئولان حوزه خاک، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش در محل دبستان شهید راحتی زاهدان برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی استان، افزایش آگاهی، جلب مشارکت شهروندان و دانش‌آموزان و همچنین تجلیل و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از خاک و جلوگیری از آلودگی آن که نقش اساسی در سلامتی انسان دارد را از اهداف اصلی برگزاری این آئین برشمرد.

سید محمدرضا سیدحسینی با بیان شعار امسال روز جهانی خاک «خاک سرآغاز غذا» است، افزود: در ارتباط با فرهنگ سازی در مدارس و اهمیت همراهی و آگاهی دانش آموزان به عنوان الگوهایی جهت اشاعه فرهنگ اهمیت دادن به حفظ خاک که احیای زندگی ما انسان‌ها بدان وابسته است، برگزاری چنین مراسمی در سطح استان برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نگهداری از آب، خاک و زمین دستیابی به شهری سالم و پاک، تنها با مشارکت فعال مردم و خصوصاً دانش آموزان در حفظ و سلامت محیط زیست میسر می‌شود.

گفتنی است ۵۰ نفر از دانش آموزان این مدرسه به عنوان همیاران افتخاری خاک، نمایشگاهی در خصوص اهمیت توجه به سلامت خاک در حیاط مدرسه راه اندازی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895075

مهمترین اخبار ایران و جهان: