نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 16:28

برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه از احدی اجازه نمی گیریم

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش از احدی برای انجام عملیات نظامی علیه پ ک ک و وای پی جی در شمال سوریه اجازه نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که کشورش از احدی برای انجام عملیات نظامی علیه پ ک ک و وای پی جی در شمال سوریه اجازه نمی گیرد.

وی افزود: پ ک ک و وای پی جی، امنیت و تمامیت ارضی ترکیه را نشانه رفته اند. عملیات آنکارا در شمال سوریه طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل است که به ترکیه حق دفاع از خود می دهد.

آکار تاکید کرد: پ ک ک مندرج در فهرست گروههای تروریستی ناتو و اتحادیه اروپا و آمریکا با اسامی مختلف، جامعه بین المللی را به اشتباه می اندازد.

وی افزود: پ ک ک و دنباله سوری آن وای پی جی، یکی هستند و تفاوتی با هم ندارند.

وزیر دفاع ترکیه از متحدان آنکارا خواست که دست از حمایت این گروه بردارند و در زمینه مبارزه با آن همبستگی با ترکیه داشته باشند.

وی تاکید کرد: ترکیه فقط گروه ترویستی در شمال سوریه را هدف قرار می دهد و مشکلی با کردها ندارد. همانطور که داعش نماینده اسلام و مسلمین نیست، پ ک ک و وای پی جی هم نماینده کردها نیستند.

خلوصی آکار مدعی شد: ترکیه حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آنرا محترم می شمارد و شماری زیادی از سوری های فراری از جنگ را میزبانی کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922775

مهمترین اخبار ایران و جهان: