نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 15:33

رشد ۳۰ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان عمومی لرستان

خرم‌آباد- رئیس اداره حمل و نقل کالای لرستان از رشد ۳۰ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عبدی امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به فعالیت ۸۳ شرکت حمل و نقل مسافر در لرستان، اظهار داشت: دو هزار و ۴۰۰ راننده حوزه مسافر و هزار و ۴۰۵ ناوگان حمل و نقل مسافر در لرستان فعالیت دارند.

وی، عنوان کرد: از مجموع هزار و ۴۰۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافر استان، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس، ۵۲۵ دستگاه مینی بوس و ۷۰۷ دستگاه سواری کرایه هستند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای لرستان با بیان اینکه همچنین ۹۸ شرکت حمل و نقل کالا در لرستان فعال هستند، گفت: یک شرکت حمل و نقل بین المللی نیز در استان وجود دارد که متأسفانه امسال جز شرکت‌های در لیست تحریم قرار گرفت.

عبدی با اشاره به فعالیت ۱۸ هزار راننده حوزه حمل و نقل باری در لرستان، تصریح کرد: همچنین ۱۱ هزار وسیله نقلیه باری در استان فعالیت دارند.

وی، ادامه داد: در هشت ماهه امسال سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل باری لرستان جابجا شده که این عدد برابر با مدت مشابه سال قبل است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای لرستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات لرستان فقدان صنایع در استان است، لرستان فاقد بار ثابت است و اکثر کالاها مربوط محصولات کشاورزی و یا معادن سنگ است.

عبدی با بیان اینکه طی چند سال اخیر نیز معادن سنگ در شهرستان الیگودرز تعطیل شده‌اند، افزود: خشکسالی نیز موجب شد که محصولات کشاورزی استان کاهش یابد و همین امر نیز بر حوزه حمل و نقل کالای استان تأثیر مستقیم داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با این وجود با تلاش رانندگان، همکاران و شرکت‌های حمل و نقل، ما کاهش در جابجایی بار نداشته‌ایم، تناژ جابجایی بار در استان طی امسال تقریباً برابر با سال گذشته است، گفت: همچنین در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۳۱۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل استان جابجا شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای لرستان، بیان داشت: این عدد نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

عبدی، یادآور شد: همچنین در طرح جابجایی مسافر در ایام اربعین نیز ۴۴ هزار و ۵۵۴ زائر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی لرستان جابجا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922575

مهمترین اخبار ایران و جهان: