نیوز سیتی!
07 اسفند 1402 - 13:29

ورود موج دوم سامانۀ بارشی به لرستان/ یخ‌بندان در راه است

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان از ورود موج دوم سامانۀ بارشی، بروز پدیدۀ یخ‌بندان و صدور هشدار زرد هواشناسی در این استان خبر داد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به فعالیت امواج پایانی سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: بارش‌هایی به‌شکل برف در برخی از مناطق این استان انتظار می‌رود.

او با تأکید بر اینکه بارش برف به‌ویژه در نیمۀ شرقی لرستان مشهود است، افزود: اختلال در تردد و کولاک برف در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با بیان اینکه پوشش ابر و وزش باد برای نقاط مختلف این استان در فردا پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: بارش‌های پراکندۀ برف در مناطقی از شمال و شمال شرق انتظار می‌رود.

او با اشاره به ورود موج دوم سامانۀ بارشی به لرستان در شامگاه سه‌شنبه هشتم اسفند، بیان کرد: هشدار سطح زرد هواشناسی در این استان امروز صادر شده‌ است.

اکبری گفت: بارش پراکنده و رگباری باران با گاهی رعدوبرق برای اغلب مناطق، رگبار برف برای شهرهای سردسیر و بارش برف برای مناطق کوهستانی لرستان از شامگاه فردا تا بعدازظهر پنجشنبۀ جاری پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان با بیان اینکه ورود موج دوم سامانۀ بارشی به این استان با کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه است، ابراز کرد: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب، کولاک برف در محورهای مواصلاتی و احتمال آسیب به سازه‌های موقت پیش‌بینی می‌شود.

اکبری با بیان اینکه کاهش دماهای شبانه و بروز پدیدۀ یخ‌بندان در لرستان طی امشب پیش‌بینی می‌شود، گفت: این شرایط در مناطق سردسیر مشهودتر است و مدیریت مصرف حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1677831

مهمترین اخبار ایران و جهان: