نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 09:37

شناسایی هتاک اینترنتی در سمنان

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی موجب هتک حیثیت و مزاحمت یکی از شهروندان شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان صبح امروز به خبرنگاران گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای سمنان مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال مطالبی به فحاشی و توهین به وی اقدام کرده است، موضوع با جدیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، پس از تشکیل پرونده، کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز کرده و موفق به شناسایی متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شدند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهم در مواجه با ادله دیجیتالی و شواهد و قرائن به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.

فدائیان با بیان اینکه بر اساس قانون ایجاد مزاحمت و سلب آسایش شهروندان در فضای مجازی جرم است، گفت: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، هرگونه مزاحمت و سلب آسایش دیگران جرم بوده و با خاطیان این حوزه برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی با هشدار به افرادی که به ارسال مطالب توهین‌آمیز اقدام می‌کنند، گفت: امنیت سایبری شهروندان خط قرمز پلیس فتاست و پلیس با توجه به وظیفه ذاتی خود برابر قانون، همواره با عوامل تشویش اذهان عمومی و ترویج‌دهندگان فساد و ناهنجاری قاطعانه برخورد می‌کند و طی رصد مستمر این فضا، اجازه فعالیت را به این افراد نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تأکید کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638175

مهمترین اخبار ایران و جهان: