نیوز سیتی!
16 دی 1402 - 21:44

وزیر میراث فرهنگی: آینده اقتصادی وصل به گردشگری است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آینده اقتصادی ما وصل به رونق گردشگری به عنوان صنعتی پاک است و نمی توان تنها با تکیه بر نفت مسائل را پیش برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امشب در ستاد توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: درخواست های مطرح شده در جلسه را پیگیری خواهیم کرد. 

وی بیان کرد: هر چند با محدودیت های اعتباری رو به رو هستیم ولی تلاش می کنم در هیئت دولت برای خراسان جنوبی در حوزه اعتبارات به اصطلاح ریش سفیدی کنم.

وی با تأکید بر اینکه کارها با همدلی پیش می رود اظهارکرد: این موضوع یکی از ویژگی های مکتب شهید سلیمانی است و به حق ایشان سردار دل ها نام گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مردم نه با  استدلال صرف که با کار دلی و محبت سخن ما را خواهند پذیرفت.

ضرغامی گفت: سرداران شهیدی چون شهید کاوه و شهید ناصری از فرزندان خراسان‌جنوبی برای ما یک الگوی واقعی هستند که این نکته را بر اساس ارتباطاتی که با این بزرگان داشتم، مطرح می کنم.

وی با اشاره به مدیریت جهادی شهید کاوه  اضافه کرد: در مرام و مدیریت این شهید نمی توانیم و نمی شود معنا نداشت که در مشکلات امروزه جامعه هم باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  ادامه داد: برخی جوان ها خلاق راه حل هایی هستند که نیاز به بودجه ندارد(مانند برداشتن موانع از مسیر سرمایه گذاران) که بسیار ارزشمند است ولی در کنار آن برای جذب بودجه نیز تلاش می کنیم.

ضرغامی بیان کرد: برای بسیاری از گردشگران جاذبه های تاریخی و تمدنی بیش از هر جاذبه دیگری ارزشمند است که خراسان جنوبی در این زمینه پرظرفیت است.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری مقرون به ثواب است، گفت: ما جاذبه های گردشگری بسیاری داریم که با سرمایه گذاری جهشی در رونق گردشگری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به برداشتن روادید ورود به ایران برای برخی کشورها  بیان کرد: گردشگری ایران هراسی را از بین می برد. 

ضرغامی گفت: آینده اقتصادی ما وصل به رونق گردشگری به عنوان صنعتی پاک است و نمی توان تنها با تکیه بر نفت مسائل را پیش برد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1628875

مهمترین اخبار ایران و جهان: