نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 08:46

فعالیت ۲۵ پایگاه زمستانی امدادونجات هلال‌احمر در آذربایجا‌ن‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: طرح ملی امدادونجات زمستانی در استان با ۲۵ پایگاه ثابت و موقت درحال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ ثوب البسه گرم زمستانی، اقلام کمک‌های اولیه، دارویی و جیره غذایی، به منظور استفاده‌ نیروهای عملیاتی در پایگاه های امداد و نجات سراسر استان توزیع شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های اخیر توسط سازمان هواشناسی کشور و شروع فصل سرما و همچنین لزوم حفظ آمادگی بیش از پیش نیروهای عملیاتی مستقر در پایگاه‌های امدادونجات اقدام به توزیع کردیم.

محبوبی تصریح کرد: این کار به‌منظور تسریع در امر امدادرسانی و پاسخ به‌موقع و سریع به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و بلایای احتمالی انجام شد.

وی اضافه کرد: طرح ملی امداد و نجات زمستانی استان در سالجاری به مدت سه ماه از ۲۰ آذرماه به صورت شبانه روز توسط ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت بین شهری، کوهستان، واکنش سریع و امداد هوایی اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در قالب این طرح بیش از ۱۸هزار نفر به روز نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی به همراه یک هزار ۱۷۰ دستگاه به روز خودروی نجات، ۱۶۲۰ دستگاه به روز خودروی امدادی به همراه ۱۸۰۰ دستگاه به روز آمبولانس به کارگیری می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618531

مهمترین اخبار ایران و جهان: