نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 14:45

واگذاری اراضی صنایع نیمه‌مزاحم شهرستان سامان ۲۸ سال بلاتکلیف مانده است

عضو شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص واگذاری اراضی صنایع نیمه‌مزاحم سامان، گفت: از سال ۱۳۷۴ تا کنون این واگذاری بلاتکلیف مانده و فعالیت این کارگاه‌ها در سطح شهر باعث نارضایتی شدید شهروندان و بروز مشکلات اجتماعی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامرضا چهلگردی در خصوص واگذاری اراضی صنایع نیمه‌مزاحم سامان، گفت: از سال ۱۳۷۴ تا کنون این واگذاری بلاتکلیف مانده و فعالیت این کارگاه‌ها در سطح شهر باعث نارضایتی شدید شهروندان و بروز مشکلات اجتماعی شده است.

 عضو شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: رسیدگی به مشکلات دوربرگردان به سمت شهرک صنعتی شماره ۲ سامان با توجه به مشکل اجتماعی و بسته شدن ورودی راه شهرک صنعتی تسریع شود و پیشنهاد می‌شود که احداث پل روگذر در آن نقطه در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم تسریع در عملیات اجرایی و تعریض محور حاشیه زاینده‌رود، تصریح کرد: با توجه به اینکه مجوز ماده ۲۳ این پروژه اخذ شده و با معضلاتی از جمله اعتراض روستائیان بالادست نسبت به وجود جاده‌های خاکی در آن منطقه باید پروژه با قید فوریت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

چهلگردی بیان کرد: تکمیل محور سامان به تیران جهت اتصال ورودی استان به اتوبان سراسری و محور اصلی ورود گردشگران به شهرستان سامان تسریع شود، زیرا این محور طی اواخر تابستان امسال حدود ۲۰ نفر فوتی و تعداد زیادی مصدوم در اثر تصادفات داشته است.

 وی واگذاری زمین مجتمع فناوران سامان، ۲۲ هکتاری شهرک ابوذر و زمین‌های اطراف هتل گل‌ها به شهرداری سامان را از ضروریات دانست و با اشاره به موافقت جابجایی زمین مسکن ملی شهر سامان، بیان کرد: با توجه به اینکه زمین مورد نظر پاسخگوی نیازهای شهر سامان نیست، توافق اداره‌کل راه و شهرسازی استان با کشاورزان مزرعه لاغدنبه در کنار هنرستان کار و دانش و تغییر کاربری اراضی مزبور الحاق به محدوده شهر جهت توسعه اقدام ملی مسکن باید در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655775

مهمترین اخبار ایران و جهان: