نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 12:09

۱۷ تبعه غیرمجاز خارجی در بندرانزلی دستگیر شدند

سرپرست اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی بندرانزلی از دستگیری ۱۷ تبعه غیرمجاز خارجی با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد به اردوگاه اتباع غیرمجاز واقع در استان قم ارجاع شدند تا به مرزهای افغانستان فرستاده شده و از کشور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حسین واقفی سرپرست اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی بندرانزلی امروز در جمع خبرنگاران در این اداره با اشاره به اینکه ۱۷ تبعه غیرمجاز خارجی با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شدند، اظهار کرد: این تعداد کارگر غیرمجاز در گشت‌های مشترک شناسایی و دستگیر و به اردوگاه اتباع غیرمجاز واقع در استان قم ارجاع شدند تا به مرزهای افغانستان فرستاده شده و از کشور خارج شوند. 

وی با بیان اینکه اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار، پروانه کار موقت یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را ندارند، گفت: درصورت اشتغال و به‌ کارگیری، کارفرمای آن‌ها متخلف شناخته شده و مشمول جریمه خواهد بود. 

سرپرست اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی بندرانزلی با اشاره به اینکه استفاده از اتباع غیرمجاز خارجی توسط کارفرمایان، تخلف محسوب می‌شود، افزود: کافرما به مقدار هر روز اشتغال کارگر اتباع غیرمجاز، به میزان پنج روز حداقل دستمزد روزانه جریمه و مبلغ به حساب خزانه دولت واریز می‌شود. 

واقفی یکی از علل به‌کارگیری اتباع بیگانه از سوی کارفرمایان را فرار از پرداخت حق بیمه و ارزان بودن نیروی کار خارجی دانست و بیان کرد: این امر موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار و نیروهای کار داخلی می‌شود. 

به گفته وی، در سال جاری تعداد ۱۸۲ نفر اتباع خارجی غیرمجاز از کارگاه‌های شهرستان بندر انزلی شناسایی و بالغ بر ۱۲۱ میلیون تومان جریمه به حساب خزانه دولت واصل شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641775

مهمترین اخبار ایران و جهان: