نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 18:08

آل‌هاشم خطاب به استاندار جدید: مثل کوه پشت سر شما هستیم، اصلا نگران نباش

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حاشیه تشییع پیکر سردار خرّم، وزیر کشور به من گفتند که در اسرع وقت آقای رحمتی را به عنوان استاندار معرفی می‌کنیم و بنده بلافاصله به آقای رحمتی زنگ زدم؛ البته قبلا افتخار آشنایی داشتم و پشت تلفن به او گفتم که مثل کوه پشت سر شما هستیم و اصلا نگران نباش.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم عصر امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این از دنیا رفتن‌ها برای همه ما است؛ در کاخ‎های محکم و قلعه‌های محکم هم باشی رفتنی هستی. باید سعی کنیم دست خالی از این دنیا نرویم. 

وی افزود: شخصی نزد حضرت علی(ع) آمد و گفت یا علی(ع) 4 تا سووال دارم! سووال آخرش این بود که سخت و دشوار چیست و سخت تر و دشوارتر چیست؟ ایشان فرمودند سخت و دشوار یعنی قبر است اما مشکل‌تر از قبر چیست؟ ایشان گفتند که دست خالی از دنیا رفتن. 

خرم عزت‌مندانه از میان ما رفت

نماینده ولی فقیه در استان گفت: خوشا به سعادت آن کسانی که در راه خدمت به اسلام و انقلاب از دنیا رفتند؛ من درگذشت جانگداز استاندار آذربایجان شرقی، عابدین خرّم را تسلیت عرض می‌کنم. آقای خرّم عزت‌مندانه از میان ما رفت و مردم آذربایجان‌شرقی و غربی انصافا سنگ تمام گذاشتند. 

وی افزود: ما هم باید برای رفتن خود را آماده کنیم؛ اینجور نیست که آمدیم برای تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید! باید آنقدر آماده باشیم که فرض کنیم دیگر برنمی‌گردیم. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: خداوند فرموده است ای مردم بترسید از خدا، خدایی که هر چه می‌گویید می‌شنود! هرچه در قلب‌تان است را می‌شنود پس آماده و محیا باشید و نزدیک به رفتن باشید زیرا اگر فرار هم کنید درک خواهد کرد. 

توصیف آل‌هاشم از 4 استاندار گذشته آذربایجان شرقی

ی خاطرنشان کرد: در این هفت سالی که در تبریز هستم با ۴ استاندار افتخار همکاری داشتم! با مرحوم دکتر جبارزاده، استاندار اخلاق‌مدار، دکتر خدابخش، استاندار متدین و متشرع، دکتر پورمحمدی، استاندار دانشمند و فرهیخته، سردار خرّم استاندار ولایی. 

آل‌هاشم ادامه داد: این آمدن‌ها رفتنی دارد و باید کاری کنیم که بعد از رفتن بگویند یادش بخیر و خدا رحمت‌اش کند. 

وی یادآور شد: آقای خرّم در سمت فرماندهی خود هم مجاهد بود و هم در سمت استانداری؛ در زلزله ورنکش میانه اولین گروه جهادی که اعزام شده بود خود آقای خرّم بود. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در زلزله کرمانشاه سپاه عاشورا کارهای بزرگی انجام داد؛ در سیل آق‌قلا و لرستان اولین اکیپ بودند که اعزام شدند. 

وی افزود: آقای خرّم در حوزه دیپلماسی اقتصادی بسیار فعال بود به طوریکه به ارتباطات و تعامل با کشورهای همسایه و اوراسیا بسیار تلاش کردند و تعاملات زیادی ایجاد کردند. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: آقای خرّم توجه زیادی به ایجاد تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه داشتند و به مسائل فرهنگی نیز بسیار توجه زیادی نشان می‌داد. 

وی به سفر اربعین خود با آقای خرّم اشاره کرد و گفت: بنده از نزدیک خصوصیات معنوی او را هم دیدم که چطور متدین و مومن بود. 

آل‌هاشم گفت: در حاشیه تشییع پیکر سردار خرّم، وزیر کشور به من گفتند که در اسرع وقت آقای رحمتی را به عنوان استاندار معرفی می‌کنیم و بنده بلافاصله به آقای رحمتی زنگ زدم؛ البته قبلا افتخار آشنایی داشتم و پشت تلفن به او گفتم که مثل کوه پشت سر شما هستیم و اصلا نگران نباش. 

وی اضافه کرد: الآن هم در این جمع می‌گوییم آقای رئیسی، شما از آذربایجان نگران نباشید، ما صد در صد حمایت خواهیم کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آقای رحمتی آدم باهوش هستند و بسیار زیرک هستند و فکر اقتصادی دارند و برای استان یک نفر می‌خواست که همانند آقای خرّم به مسائل اقتصادی توجه جدی داشت و خیلی خوب که یک فرد اقتصادی را به استانداری آمده است.

وی گفت: امید است این شهرک‌ها و واحدهای صنعتی استان با همکاری معاونین استانداری موفق و منصور باشد. 

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647431

مهمترین اخبار ایران و جهان: