نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 16:05

مسکو: طرح آمریکا برای ایجاد محور ضد روسی در اوکراین شکست خورد

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن هشدار درباره احتمال لغو توافق‌های باقیمانده با آمریکا به دلیل سیاست مخرب ضدروسی، گفت که هیچ مبنایی برای اقدامات سیاسی مشترک وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که طرح آمریکا برای ایجاد محور ضد روسی از طریق اوکراین، با شکست مواجه شد.

ریابکوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت که روسیه علاقه‌ای به پیوستن به ایده آمریکا برای تشکیل سامانه هشداردهنده در زمان پرتاب موشک‌های بالستیک توسط پنج قدرت اتمی جهان ندارد.

وی در این‌باره توضیح داد: «هیچ مذاکره‌ای در بین پنج قدرت اتمی جهان بر سر این موضوع انجام نشده است. این ایده فقط از سمت آمریکاست و اجماعی روی آن وجود ندارد. درباره موضع روسیه نیز باید بگویم که اجرای چنین طرحی، هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد».

طبق این گزارش، معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه هشدار داد که معدود توافق‌های باقیمانده بین واشنگتن و مسکو ممکن است در راستای سیاست مخرب ضد روسی آمریکا، از بین بروند.

ریابکوف اظهار داشت: « در روابط با آمریکا به وضعیتی رسیده‌ایم که هیچ مبنایی برای هماهنگی‌ها یا اقدامات سیاسی مشترک به‌ویژه در زمینه امنیتی وجود ندارد. در موضوع جنگ ترکیبی کاملی که واشنگتن علیه ما به راه انداخته است نیز اینگونه اقدامات نه مناسب و نه موجه به نظر می‌رسد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین موضوع تبادل زندانی بین روسیه و آمریکا را یک مسئله حساس توصیف کرده و گفت که انجام چنین تبادلاتی نیاز به سکوت خبری دارند که در گذشته نیز تأثیرگذاری خود را ثابت کرده است.

این دیپلمات روس پیشتر نیز به غرب هشدار داده بود که در صورت مصادره اموال این کشور، مسکو گزینه اقدام متقابل را منتفی نمی‌داند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645975

مهمترین اخبار ایران و جهان: