نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 11:45

ثبت ۸۶۷ مورد اشتغال در سامانه ملی رصد اشتغال در شهرستان چرداول

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: سهم ثبت اشتغال شهرستان چردوال در سامانه ملی رصد اشتغال ۸۰۸ نفر در سال جاری است که تاکنون ۸۶۷ مورد ثبت اشتغال صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام صبح چهارشنبه ۴ بهمن‌ماه، در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان که با حضور فرماندار شهرستان چرداول و جمعی از مدیران کل، معاونین دستگاه‌های اجرایی استان و روسای ادارات شهرستان برگزار شد، گفت: مسئله ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری از اولویت‌های مهم کاری دولت سیزدهم است. 

وی افزود: وقتی که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴ جلسه کارگروه اشتغال و ده‌ها جلسه رفع موانع تولید و کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه به ریاست استاندار ایلام در هر شرایطی برگزار می‌شود بیان‌گر ضرورت به کارگیری تمامی ظرفیت‌های قانونی، حمایتی و تسهیلات اعتباری برای تقویت سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن در کلیه بخش‌های اقتصادی در همه شهرستان‌ها است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، ادامه داد: بانک‌ها همکاری و تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرائی استان دارند و اگر سال گذشته استان در زمینه ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد در مقیاس ملی موفقیتی حاصل کرد نتیجه همراهی و هم‌نوایی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و موسسات عامل در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی استان بود امیدواریم این روند روبه رشد در سال جاری نیز ادامه یابد. 

الیاسی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوب شهرستان چرداول در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری را برای ایجاد اشتغال پایدار موثر دانست و با توجه به اعتبارات خوبی که دولت در تبصره ۱۸ قانون بودجه‌، مشاغل خانگی و منابع تکلیفی در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی استان قرار داده است فرصت مناسبی برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار این شهرستان و دیگر شهرستانها در نقاط مختلف شهری و روستایی استان است.

وی اظهار داشت: تعهد استان در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد ۸ هزار و ۸۵۹ ثبت اشتغال است که تاکنون ۱۲۱ درصد محقق شده ولی نباید از نظارت بر اشتغال ایجاد شده و صحت سنجی آنها غافل شویم چرا که از مرکز پایش اشتغال کشور، اشتغال ثبتی را به صورت تلفنی، پیامکی و میدانی مورد صحت سنجی قرار می‌دهند.

وی افزود: لازم است دستگاه‌ها پیگیر طرح‌های اشتغال قابل بررسی مجدد خود در سامانه ملی رصد باشند.

وی تصریح کرد: سهم ثبت اشتغال شهرستان چرداول در سامانه ملی رصد اشتغال ۸۰۸ نفر در سال جاری است که تاکنون ۸۶۷ مورد ثبت اشتغال صورت گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648031

مهمترین اخبار ایران و جهان: