نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 23:35

تظاهرات مردمی علیه رژیم اسرائیل در «استکهلم»

شهروندان «استکهلم» پایتخت سوئد روز شنبه در حمایت از فلسطین و انزجار از رژیم اسرائیل به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از شهروندان سوئد روز شنبه در «استکهلم»، پایتخت این کشور تجمع و حمایت خود را از فلسطین و انزجار از رژیم اسرائیل اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، تظاهرکنندگان با فراخوان سازمان‌های غیردولتی در منطقه «اودنپلان» تجمع کردند و از  رژیم اسرائیل خواستند حملات خود به غزه را متوقف، آتش‌بس فوری اعلام کند و اجازه ورود کامل کمک‌های بشردوستانه را به منطقه محاصره شده بدهد.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است

تظاهرکنندگان در سوئد تابلوهایی با مضامین «کودکان در غزه کشته می‌شوند»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «فلسطین برای همیشه» را حمل ‌کردند.

اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه، بعدازظهر شنبه از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد. «اشرف القدره» سخنگوی این وزارتخانه گفت: «دشمن اسرائیلی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که در پی آن، ۱۳۵ نفر شهید و ۳۱۲ نفر مجروح شده‌اند.»

معترضان در شهر استکهلم سپس با شعارهایی در حمایت از فلسطین به سمت سفارت اسرائیل حرکت کردند. شرکت کنندگان در این تجمع همچنین از حمایت سوئد و آمریکا از اسرائیل انتقاد و آنها را به همدستی در جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان متهم کردند.

 

هزاران نفر از ساکنان «لندن» پایتخت انگلیس نیز بعد از ظهر شنبه به وقت تهران با راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین خواستار آتش بس در غزه شدند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را حمل کردند که روی آن «آتش بس» نوشته شده بود. در جریان این راهپیمایی، پلیس مانع ورود هواداران فلسطین به اطراف سفارت رژیم اسرائیل در لندن شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636675

مهمترین اخبار ایران و جهان: