نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 22:37

تحویل ۲ دستگاه آزمایشگاهی از وام بانک جهانی به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از تحویل ۲ دستگاه آزمایشگاهی تامین شده از محل وام بانک جهانی  (ICERP 2) به آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور خبر داد.

حامد جلالیان  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: یک دستگاه اتوآنالیزور بیوشیمی و یک سل کانتر اتوماتیک از محل وام مرحله دوم بانک جهانی تامین و تحویل آزمایشگاه مرکز بهداشت نیشابور شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: از سال گذشته زیرساخت‌های لازم برای دریافت این تجهیزات فراهم شده است و طی بازدیدهای مکرر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تمامی نواقص برطرف شده است.

وی بیان کرد: دستگاه اتوآنالیزور بیوشیمی BS ۴۳۰  با سرعت ۴۰۰ تست در ساعت برای انجام آزمایشات بیوشیمی نظیر قند و چربی و آنزیم‌های کبدی به کار می رود و دستگاه سل کانتر اتوماتیک Mindray BC- 6200 خون شناسی برای بررسی کم‌خونی‌ها و اندکس‌های خونی کاربرد دارد.

جلالیان یادآور شد: در مرحله اول دریافت تجهیزات آزمایشگاهی نیز یک دستگاه Real Time-PCR که برای آزمایشات تخصصی و تشخیصی در حوزه ویروس شناسی کاربرد دارد به دانشگاه علوم پزشکی نیشابور تحویل داده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636631

مهمترین اخبار ایران و جهان: