نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 09:23

کرمانشاه عرصه مسابقات علمی کودکان و نوجوانان

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: به دنبال ثبت برگزاری سالانه مسابقات علمی کودکان و نوجوانان به نام کرمانشاه حتی با خوانش‌های بین‌المللی هستیم.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه در خصوص هفتمین دوره المپیاد ملی ویرا کاپ که طی دو روز در بهمن‌ماه به میزبانی استان کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: فعالیت‌های علمی یکی از شاخه‌هایی است که از طریق آن می‌توانیم کودکان و نوجوانان را وارد حوزه تربیت کنیم و درواقع یکی از ساحت‌های تربیتی ما تربیت‌های علمی و دانشی است که مقدماتی برای فرایندهای تعلیمی رسمی در مدارس می‌شود.

وی افزود:‌بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از فعالیت‌های اصلی خودش را حوزه‌ی فعالیت‌های علمی قرار داده است ازجمله این فعالیت‌های علمی برگزاری مسابقات و لیگ‌های علمی است.

* هفتمین المپیاد ملی ویراکاپ - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه


 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال هفتمین دوره المپیاد علمی تحت عنوان المپیاد ویرا کاپ با همکاری کانون پرورش فکری و مؤسسه مردمی و فعال در حوزه ویرا، به میزبانی استان کرمانشاه راداریم می‌بینیم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این بوده است که با فراهم ساختن شرایط برای برگزاری مطلوب این سری از مسابقات بتوانیم حضور پرشوری از کودکان و نوجوانان را داشته باشیم.

خیاط زنجانی اشاره‌ای به شاخه‌های علمی در حال برگزاری این المپیاد اشاره کرد و گفت:‌در این دوره از مسابقات که به مدت دو روز در تاریخ 5 و 6 بهمن‌ماه برگزار شد، ما در شاخه‌هایی ازجمله محاسبات ذهنی، رباتیک، مدارهای الکترونیکی، چرتکه و این قبیل فعالیت‌هایی که همه جنبه‌های علمی را داشته و سبب رشد علمی و ذهنی کودکان و نوجوانان می‌شود در این دو روز به رقابت پرداختند.

*هفتمین دروه المپیاد ملی ویراکاپ - کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه


وی گفت: برگزیدگان این رقابت‌ها ان‌شاءالله در 22 بهمن‌ماه هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی موردتقدیر قرار خواهند گرفت و بیش از 200 میلیون تومان جوایز نقدی و غیر نقدی جوایزی است که به برگزیدگان این مسابقات اهدا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با در تلاشیم که با میزبانی این مسابقات در بدنه دانش‌آموزی و کودکان و نوجوانان بسترساز رشد علمی و فناوری در میان این قشر آینده‌ساز باشیم، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات از استان‌های مختلف کودکان و نوجوانان عزیز شرکت کردند و امیدواریم که این رقابت‌ها بتواند شرایط را برای برگزاری این قبیل فعالیت‌ها فراهم کند.

وی دورنمای برگزاری این سلسله مسابقات را برگزاری سطح بین‌المللی مسابقات علمی کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم این میزبانی را در سال‌های آینده را بر عهده بگیرد و استان کرمانشاه این رویداد سالانه را به نام خودش حفظ کند و همواره این مسابقات را حتی با خوانش‌های بین‌المللی داشته باشیم و بتوانیم از کشورهای همسایه هم در این رقابت‌ها دعوت کنیم تا شورونشاط بیشتری برخوردار باشد.

پایان پیام/ 3851

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650331

مهمترین اخبار ایران و جهان: