نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 21:23

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بانوان دارد

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری کردستان گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بانوان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زینب زاله در نشست توانمندسازی بانوان در استان که با حضور استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد انقلاب اسلامی از منظر کلان خودش توجه به حضور زنان در ساخت جامعه‌ای پویا و فعال است.

وی تصریح کرد: لازمه ساختن این جامعه پویا این است که بانوان حضوری گسترده و مداخله‌گر در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... داشته باشند.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی بانوان یک مسئله ملی است، گفت: فرصت‌سازی برای حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ضروری است.

به گفته زاله، این فرصت‌سازی‌ها جز حقوق زنان است، اما به کل جامعه بر می‌گردد و تاثیر آن را در متن جامعه می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و نقش موثر آنان در تولید ناخالص، گفت: عدم نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های اقتصادی با توجه به اینکه نیمی از این جامعه را بانوان به خود اختصاص می‌دهند چرخه اقتصاد و تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با تاکید براینکه توانمندسازی مهارتی و حرفه‌ای بانوان بسترساز ایجاد اشتغال برای آنها می‌شود، اذعان کرد: توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان، با مشارکت همه گروه‌های اجتماعی بویژه زنان تحقق پیدا می‌کند.

زاله افزود: ایجاد خودباوری یکی از مولفه‌های مهم توانمندسازی است اگر بانوان ما توانایی‌های خود را باور و به آن اعتقاد داشته باشند به موفقیت می‌رسند.

وی به نگاه ویژه دولت مردمی به توانمندسازی بانوان گریزی زد و گفت: در همین راستا دفتر بانوان و خانواده استانداری کردستان یک سری کارها در حوزه اشتغال بانوان را شروع کرده است.

مدیرکل بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: اختصاص جایگاه ویژه به بانوان در سفرهای استانی و مصوبه‌های ویژه این حوزه از کارهای تازه‌ای بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

زاله بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای بانوان در عرصه‌های مختلف و ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز به آنها تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649531

مهمترین اخبار ایران و جهان: