نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 09:52

عملیات اجرایی سد «مشمپا» از سر گرفته می‌شود

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان گفت: با اتمام مرحله ارزیابی زیست محیطی سد مشمپا، تا هفته‌های آینده عملیات اجرایی این سد مهم از سر گرفته می‌شود و تا ۲ سال آتی به مرحله آبگیری خواهد رسید.

اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس درباره وضعیت آبخوان‌های استان اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و برداشت از آب‌های زیرزمینی، میانگین افت آب در دشت‌های استان زنجان یک متر است و در این شرایط ضروری به نظر می‌رسد که کشاورزان و بهره‎برداران تغییرات جدی و اساسی در الگوی کشت لحاظ کرده و کنتورهای هوشمند نصب کنند، در غیر این صورت در تمدید پروانه به مشکل قانونی برخورد خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان گفت: در صورتی که ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب به مرحله اجرا برسد با متخلفان منابع آبی در استان برخورد جدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان چهار سد تهم، گلابر، کینه‌ورس و تالوار در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: با توجه به بارش‌های سال‌جاری و کاهش حجم ذخیره سدهای استان، مدیریت مصرف بهینه آب به صورت جدی و ویژه در دستورکار قرار گرفته است.

باقری آغاز عملیات اجرایی سد مشمپا را که از طرح‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای زنجان  است را مهم دانست و گفت: با اتمام مرحله ارزیابی زیست محیطی آن، تا هفته‌های آینده عملیات اجرایی این سد مهم از سر گرفته می‌شود و تا ۲ سال آتی به مرحله آبگیری خواهد رسید که با بهره‌برداری از آن دغدغه کمبود آب شرب در استان رفع می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666631

مهمترین اخبار ایران و جهان: