نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 13:57

امکان حمل و نقل باری ریلی در کردستان فراهم شد

استاندار کردستان گفت: در کمتر از سه ماه از بهره‌برداری خط ریلی استان، امکان حمل و نقل باری در استان و این خط فراهم شده است.

مفاخری:
استاندار کردستان: 
بیشترین میزان راهسازی در بیجار طی دوسال اخیر رقم‌خورده است
استاندار کردستان گفت: بیشترین میزان راه سازی و‌ افتتاح بزرگراه ها در بیجار در همین دولت و طی دو‌سال اخیر رقم خورده است. 
به گزارش خبرگزای فارس از بیجار، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در  حاشیه افتتاح پروژه تعریض مسیر جاده همدان - بیجار با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت شهدای دیار گروس اظهار کرد: با وجود اینکه ما در فاصله هفته دولت و دهه فجر، سفر ریاست جمهور را داشتیم و بسیاری از پروژه‌ها در این ایام افتتاح شد، اما با این حال حدود ۱۹۵ پروژه با اعتبار بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر به افتتاح رسیده است.

وی با عنوان این‌ مطلب که شهرستان بیجار از حیث برخورداری از بزرگراه با توجه به سرانه جمعیت از سرانه بیشتری در کل استان نسبت به دیگر شهرها برخوردار است گفت: یکی از محورهای پرحادثه و یکی از ورودی‌های استان کردستان جاده بیجار- همدان است که با قوت ادامه روند اجرایی این ‌پروژه ادامه خواهد داشت.  

این مقام مسوول اظهار کرد: بیشترین میزان راه‌سازی و‌ افتتاح بزرگراه‌ها در بیجار در همین دولت و طی دو‌سال اخیر رقم خورده است. 

استاندار کردستان گفت: در کمتر از سه ماه از بهره‌برداری خط ریلی استان، امکان حمل و نقل باری در استان و این خط فراهم شده است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: ایستگاه باری دو سر در حد فاصل همدان- قروه از دیروز فعال شد و ۵۰۰  هزار تن کلینکر کارخانه سیمان کردستان حمل و به ایستگاه دو سر و از آنجا به شلمچه بابت صادرات به کشور عراق حمل خواهد شد. 

وی بیان کرد : ما وعده تولید یک میلیون تن سیمان در سال را داده بودیم اما در ابتدای آغاز خط و همین ‌مورد ۵۰۰ هزار تن را تامین کرده است. 

زارعی‌کوشا گفت: امید است سایر معادن همچون فولاد که از حمل ونقل ریلی بهره‌مند می‌شوند از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش فارس، راه‌آهن سنندج - همدان - تهران پس از ۱۸ سال، یازدهم آبان ماه امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666031

مهمترین اخبار ایران و جهان: