نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 13:06

۲ کارخانه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در یاسوج افتتاح شد

دو کارخانه تولیدی شیر استرلیزه و خوراک آبزیان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در ششمین روز از دهه پرفروغ فجر دو کارخانه  تولیدی شیر استرلیزه و خوراک آبزیان با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد در مرکز استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

واحد تولیدی شیر استرلیزه واقع در شهرک بلکو و کارخانه خوراک آبزیان در شهرک صنعتی 3 یاسوج افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که بدون شک در رونق تولید و توسعه اقتصادی این استان نقش به‌سزایی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاح این طرح‌ها گفت: در آبان ماه سال جاری خط انتقال شیر استریلیزه شروع شد و تا امروز چندین نوبت به‌عنوان واحد‌های نمونه کشور انتخاب‌ شده و محصولات این واحد در مدارس و به سایر استان‌ها صادر می‌شود

سیدعلی معتمدی با بیان اینکه این واحد حدود 7 هزار تن ظرفیت تولید دارد و با حدود 90 میلیارد تومان سرمایه استان فعالیت کرد، اظهار داشت: کارخانه خوراک آبزیان با ظرفیت تولید یک هزار و 500 کیلو در ساعت با اعتباری افزون بر 480 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 21 نفر در شهرک صنعتی 3 یاسوج در اردیبهشت ماه 1402 آغاز و در بهمن ماه 1402 به بهره‌برداری رسید.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، بازدید و بهره‌برداری از چندین پروژه در شهرک فرودگاه و شهرک بلکوی یاسوج از جمله برنامه‌های محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی سپس به شهرستان باشت سفر خواهد کرد و چندین طرح‌های اقتصادی این شهرستان را افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کند. سفر به منطقه لیشتر و بازدید از کشتارگاه گچساران و همچنین بازدید از سد کوهبرد از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1662631

مهمترین اخبار ایران و جهان: