نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 09:05

کاهش محسوس دمای هوا از اواخر هفته در استان اردبیل

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، با شمالی شدن جریانات جوی و وزش باد خزری (روز چهارشنبه در مناطق شمالی و نوار شرقی با سرعت تند تا شدید) آسمان استان غالباً ابری و مه‌آلود شده و دمای هوا به‌طور محسوس کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز (سه‌شنبه ۱۹ دی) آسمان استان غالباً نیمه‌ابری بوده و پدیده غالب در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد جنوبی گاهی با سرعت تند تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است که در طول روزها دمای هوا به‌طور نسبی افزابش یافته و در ساعات شبانه از شدت سرما کاسته می‌شود. 

اما روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۲۰ و ۲۱ دی) با شمالی شدن جریانات جوی و وزش باد خزری (روز چهارشنبه در مناطق شمالی و نوار شرقی با سرعت تند تا شدید) آسمان استان غالباً ابری و مه‌آلود شده و دمای هوا به‌طور محسوس کاهش می‌یابد. 

هم‌چنین طی این ۲ روز با عبور سامانه بارشی از شمال غرب کشور، در مناطقی از استان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود؛ تمرکز بارش‌ها بیشتر در نیمه جنوبی استان و نواحی منتهی به کوهستان سبلان بوده و اوج بارش از عصر چهارشنبه تا قبل از ظهر پنجشنبه با شدت و ضعف انتظار می‌رود.

 لازم به ذکر است که بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی توام با کولاک برف بوده و رخداد مخاطره جوی احتمال می‌رود.

روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و ضمن وزش باد تند جنوبی (گاهی نسبتاً شدید) آسمان بیشتر مناطق استان صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود؛ البته روز جمعه در مناطق کوهستانی جنوب استان بارش پراکنده برف نیز احتمال می‌رود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631531

مهمترین اخبار ایران و جهان: