نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 09:54

هیچ، سهم راه‌های ماهنشان از اعتبارات سفر رئیس جمهور!

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، مردم ماهنشان دست به دعا بودند که مبلغی برای جاده زنجان به دندی اختصاص یابد، گفت: متاسفانه سهم ماهنشان در بخش راه از محل سفر هیچ بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن شجاعی، رئیس شورای شهرستان ماهنشان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان اظهار داشت: طبق گزارشات واصله، برای راه‌های شهرستان ماهنشان عملا هیچ‌رقم اعتباری از محل سفر دور دوم رئیس جمهور ابلاغ نشده است، این در حالی است که مطالبه نخست مردم این شهرستان رسیدگی به وضعیت اسف‌بار محورها و راه‌های ارتباطی این منطقه است.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه آن طور که استاندار زنجان اعتبارات تخصیص‌یافته به راه‌های استان را از محل سفر اعلام کرده است، برای جاده زنجان به دندی حتی یک ریال هم تخصیص اعتباری صورت نگرفته است، گفت: مردم شهرستان ماهنشان از این بابت گله‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مردم ماهنشان دست به دعا بودند که مبلغی برای جاده زنجان به  دندی اختصاص یابد، تصریح کرد: متاسفانه سهم ماهنشان در بخش راه از محل سفر هیچ است.

 

عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران

شجاعی با بیان اینکه ۲۰ سال است که بحث دوبانده کردن جاده زنجان به دندی خورده و همچنان به صورت لاک‌پشتی در حال انجام است، گفت: مردم ماهنشان از مسوولان می‌خواهند که برای به سرانجام رسیدن این جاده زمان تعیین کنند.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان استعداد سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را دارد اما وقتی سرمایه‌گذار وضعیت محورهای ارتباطی و جاده‌‌ها را می‌بیند عقب‌نشینی می‌کند، گفت: عاجزانه از مسوولان استان تقاضا داریم، جاده زنجان به دندی را هر چه زودتر برای مردم منطقه تعیین تکلیف کنند.

لزوم استقرار مأموران پلیس راه

وی با اشاره به اینکه وضعیت جاده دندی به زنجان واقعا وحشتناک است، ادامه داد: تردد کشنده‌های سنگین و تردد روزانه ۳ یا ۴ هزار کامیون در این مسیر، جز نابودی جاده و تلفات جانی، برای مردم منطقه عایدی دیگری نداشته است.

شجاعی با بیان اینکه کامیون‌‌داران به دلیل رعایت‌نکردن قوانین آن هم در یک جاده باریک، عاملی برای تصادفات جاده‌ای و همچنین ازبین‌رفتن جاده‌ها هستند، افزود: درخواست استقرار ماموران پلیس راه  را در جاده مذکور کرده‌ایم، اما به دلیل کمبود نیرو این موضوع محقق نشده است.

 

تردد بدون بارنامه 

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه کامیون‌‌داران با تناژ غیرقانونی و بدون بارنامه در مسیر مذکور تردد می‌کنند، گفت: با وجود قانون متغن ماموران پلیس راه هم تا به این لحظه نتوانسته‌اند این موضوع را کنترل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان ماهنشان خاکی است، گفت: ماهنشان یک هزار و ۲۶ روستا در دل خود دارد که راه بیشتر آنها صعب‌العبور و دارای گردنه است.

 

اداوات اداره راه در حد صفر 

شجاعی با اشاره به اینکه اگر بارش برف سنگینی را در منطقه شاهد باشیم، برخی از راه‌های روستایی ما ممکن است به دلیل صعب‌العبور بودن تا یک ماه مسدود بمانند، افزود: امکاناتی که راهداری دارد در حد این روستاها نیست، دستگاه‌های سنگینی که اداره راه دارد در حد صفر است و در قبال این راه‌ها این امکانات پاسخگو نیست، درحالی‌که با این ادوات سنگین راهداری فقط می‌توان شریان‌های اصلی را بازگشایی کرد.

رئیس شورای شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اگر مثل قدیم بارش برف را داشته باشیم، از هر طرف قفل می‌شویم و عملا هیچ راه ارتباطی وجود نخواهد داشت، گفت: جاده نیک‌پی به زنجان و ماه‌نشان به زنجان هم چندان شرایط عالی ندارند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644231

مهمترین اخبار ایران و جهان: