نیوز سیتی!
02 شهریور 1401 - 17:49

دبیرخانه تخصصی درس پژوهی کشور در استان فارس افتتاح شد

شیراز-ایرنا-معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به افتتاح دبیرخانه تخصصی درس پژوهی کشور در شیراز گفت:درس کاوی و درس پژوهی، هم‌اندیشی بین مدرسان را افزایش و یادگیری را بیشتر می‌کند. ​​​​​​به گزارش ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی چهارشنبه در نخستین نشست تخصصی درس کاوی ایران با تأکید بر توجه بیشتر به پژوهش و آموزش گفت: درس کاوی و درس پژوهی موقعیت هم اندیشی بین مدرسان را افزایش و یادگیری را بیشتر می کند. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: واکاوی تدریس، تحول در شیوه‌های پژوهش در کلاس درس، توانمندسازی معلمین و هم اندیشی و انتقال تجربه، از محورهای این برنامه است. درس پژوهی و درس‌کاوی موثرترین راه آموزش است درس پژوهی و درس‌کاوی موثرترین راه آموزش استمحمدرضا سرکار آرانی استاد دانشگاه ناگویا ژاپن نیز در اولین نشست ملی تخصصی درس کاوی در ایران که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: درس‌کاوی به معلمان کمک می‌کند از یکدیگر یاد بگیرند و راه‌های توجه به دانش‌آموزان و شوق یادگیری آن‌ها را پیدا کنند. استاد دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: شناخت دانش‌آموزان و یادگیری معلمان از یکدیگر به هم‌پایه بودن با دانش‌آموز کمک می‌کند. سرکار آرانی گفت: این باعث می شودکه دانش آموزان در یک شرایط بهتر یادگیری قرار بگیرند و فقط با تشویق، تنبیه و ابزارهای انگیزشی بیرونی معلم، به رفع تکلیف پیش نرود. استاد دانشگاه ناگویا ژاپن گفت: این باعث می شود دانش اموز خودش مسئله خود را پیدا کند و جهان خود را بسازد و با شوق و ذوق به یادگیری مستمر ادامه دهد درس کاوی و درس پژوهی باعث افزایش یادگیری و بهبود وضعیت آموزشی می شود درس کاوی و درس پژوهی باعث افزایش یادگیری و بهبود وضعیت آموزشی می شودمحمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه درس پژوهی باعث رشد یادگیری و بالندگی معلم می شود گفت: این امر نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه هستند. طهرانی در نخستین نشست تخصصی درس پژوهی ایران، در شیراز گفت: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می گیرد.  دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع  بهبود وضعیت تدریس معلمی در کشور ایجاد شده است. امانی طهرانی افزود: در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هم اندیشی اساتید درباره ی درس پژوهی تشکیل می شد. وی خاطر نشان کرد: درس کاوی و درس پژوهی از یافته های اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی می باشد که برای یادگیری عمیق تر، تدریس و جزئیات آن مورد بررسی قرار می گیرد.  دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی،  بررسی و اصلاح آن ها بر اساس نظریه های علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلمی می شود که نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد چرا که در صحنه ی تدریس، معلم بصورت مستمر و مداوم با آن مواجه می شود.  امانی طهرانی خاطر نشان کرد: در جریان درس کاوی،اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانش آموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی هایش مورد توجه قرار می گیرد. این نشست با حضور اساتید دانشگاه و فرهنگیان از سراسر کشور بصورت حضوری و غیرحضوری از طریق پخش زنده در شبکه ی شاد، آپارات و اسکای روم برگزار شد.
منبع: ایرنا
شناسه خبر: 650231

مهمترین اخبار ایران و جهان: