نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:27

طرح‌های نوسازی و توسعه مدارس در اردبیل به جد پیگیری می‌شود

گرمی-سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: طرح‌های نوسازی و توسعه مدارس در اردبیل به جد پیگیری می‌شود.

سید احد شیرین نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با پروژه‌های در دست افتتاح اداره کل نوسازی اردبیل در ایام دهه فجر با بیان اینکه طرح‌های نوسازی و توسعه مدارس در اردبیل به جد پیگیری می‌شود، اظهار کرد: احداث مدرسه ۶ کلاسه بیله سوار با زیربنای ۴۴۰ متر مربع برای کودکان استثنایی توسط خیر مدرسه ساز در همین راستا آغاز شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان بیله‌سوار محوطه ۶ مدرسه با متراژ ۱۰ هزار متر مربع آسفالت‌ریزی شده است که تعداد چهار مدرسه برای منطقه بیله سوار و دو مدرسه برای منطقه جعفر آباد است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: همچنین در شهرستان بیله سوار، پشت بام ۲۳ مدرسه با ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع ایزوگام شده است و در قالب اجرای طرح حذف مدارس کانکسی و سنگی تعداد ۵ باب مدرسه در حال ساخت است که یک مدرسه در منطقه بیله سوار و ۴ مدرسه در منطقه جعفرآباد قرار دارد.

شیرین نژاد به افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید بالازاده تازه کند انگوت در دهه فجر اشاره کرد و گفت: این مدرسه با ۶ کلاس درس در دو طبقه با زیر بنای ۸۰۱ متر مربع و با ۱۴۰ متر طول دیوار کشی و ۶۰۰ متر مربع محوطه سازی احداث شده است.

وی افزود: برای تکمیل این مدرسه بنیاد علوی و شرکت ملی نفت ایران با اداره کل نوسازی مدارس استان مشارکت کرده‌اند که در کل اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به افتتاح سالن ورزشی شهید رجایی هنرستان امیر کبیر گرمی همزمان با دهه فجر گفت: این سالن ورزشی با زیربنای ۸۵۶ متر مربع و با هزینه ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی استانی احداث شده است.

شیرین نژاد افزود: علاوه بر این پروژه، چهار پروژه دیگر با ۱۷ کلاس درس در این شهرستان تکمیل شده و در مرحله تحویل به دانش آموزان است که از این تعداد ۲ مدرسه توسط خیرین احداث شده است.

وی افزود: برای تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شهرستان گرمی حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، همچنین برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس این منطقه حدود ۶ میلیارد ریال اعتبار صرف شده و نیز آسفالت محوطه مدارس به متراژ چهار هزار متر مربع و ایزوگام پشت بام مدارس نیز پنج هزار متر مربع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031831

مهمترین اخبار ایران و جهان: