نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 16:08

20 بهمن 57 سند بصیرت مردم چهارمحال و بختیاری است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ بهمن‌ماه یادآور بصیرت به موقع و حضور عشایر غیور در صحنه با وجود تمام مشکلات است و باید این روز در تاریخ این کشور و ملت ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز ویژه برنامه «از جنس غرور و غیرت» به مناسبت سالروز بیعت عشایر غیور استان چهارمحال و بختیاری با حضرت امام خمینی(ره) در ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ و گرامیداشت روز چهارمحال و بختیاری در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

سردار علی‌محمد اکبری در این برنامه با گرامیداشت سالروز عملیات والفجر۸ گفت: نقش رزمندگان تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در عملیات والفجر ۸ یکی از دستاوردهای بزرگ تاریخ دفاع مقدس است و این نیروها به صورت جناحی موثر نقش بسزایی در پیروزی عملیات داشتند.

حرکت ارزشمند عشایر نیازمند تبیین است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم ایام‌الله دهه فجر بحث جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: حرکت ارزشمند عشایر غیور یکی از موضوعات نیازمند تبیین است.

وی با اشاره به حرکت تاریخی عشایر تصریح کرد: در آن سال‌ها با اینکه حکومت طاغوت مستقر بود اما عشایر استان با رمز کوه‌پیمایی و لباس مبدل از استان خارج شدند و خود را به امام رساندند و از بختیار برائت جستند و تیر خلاص را به پیکره اصلی طاغوت زدند.

اکبری اظهار داشت: این بصیرت و شجاعت به‌موقع با کمترین امکانات قابلیت تبدیل شدن به مستندی ویژه دارد و باید هدف از این حضور و بیعت برای همگان بیان شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته به دنبال این بودیم که این روز تاریخی به عنوان روز چهارمحال و بختیاری ثبت شود، افزود: این کار ارزشمند را نباید کوچک شمرد و باید این روز در تاریخ ملی کشور به صورت رسمی ثبت شود.

اکبری ادامه داد: عشایر چهارمحال و بختیاری ثابت کردند علی‌رغم تمام مشکلات همیشه پای انقلاب ایستاده‌اند و می‌مانند و ارزش‌های خود را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند.

۲۰ بهمن‌ماه یادآور بصیرت به موقع عشایر

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام گفت: ۲۰ بهمن‌ماه یادآور بصیرت به موقع و حضور عشایر غیور در صحنه با وجود تمام مشکلات است و باید این روز در تاریخ این کشور و ملت ثبت شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای ثبت این روز اقدامات استانی انجام شده اما به دلیل عدم دقت برخی افراد در شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز مشکلاتی وجود دارد اما این مورد بیان صریح مقام معظم رهبری بوده و کسی نمی‌تواند غیر از این عمل کند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب ثبت ملی این روز را تحسین کرده و امری ضروری دانسته‌اند، ادامه داد: بختیاری‌ها علی‌رغم تعصبات قومی خود و رسومات موجود، ارزش مهم‌تر یعنی انقلاب اسلامی را دیدند و با امام خمینی بیعت کردند که رهبر انقلاب نیز این حرکت را تمجید کردند.

نکونام بیان کرد: ۲۰ بهمن به شعار نیست بلکه محتوای آن دارای اهمیت است و تلاش این است که این محتوا، دین‌مداری، فرهنگ و بینش در تاریخ ثبت و ماندگار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: حرکت جزیره‌ای و متعصبانه اشتباهی محض است و باید اصل را دریابیم همانگونه که قوم بختیاری پای ارزش‌های دینی خود ایستادگی کردند و همانند امام حسین(ع) تا پای جان پای انقلاب خود هستند.

وی تصریح کرد: این حرکت از چهارمحال و بختیاری آغاز شد اما امروزه همه عشایر در جای جای این کشور به این حرکت می‌بالند و وظیفه ما این است که اجازه ندهیم این بیعت کمرنگ یا دچار تحریف شود.

نکونام با اشاره به دارایی‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که دشمن در تلاش برای تحریف آن است بیان این نکته است که انقلاب اسلامی ار مکتب نشات نگرفته؛ این دقیقا یک تحریف آشکار است چرا که انقلاب از مکتب انبیا نشات گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم دشمن روی ذهن ما کار کند و ذهن جوانان ما را تغییر دهد، بیان کرد: جوانان ما افرادی هستند که در خانه خدا معتکف می‌شوند نه چیزی که رسانه‌های غرب به تصویر می‌کشند.

نکونام با بیان اینکه عزت موجود از دستاوردهای انقلاب است، گفت: در کنار خدماتی که به مردم می‌شود هنوز مشکلاتی هست که باید جبران شود، در همین برف اخیر عشایر ما خیلی سختی کشیدند باید خدمات‌رسانی فراگیر شود و نگذاریم بیش از این در مضیقه باشند.

وی افزود: یکی دیگر از ارزش‌های انقلاب اسلامی استکبارستیزی است و عشایر غیور نمی‌گذارند دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند و با وجود همه تحریم‌ها همچنان مستقل هستیم و در حرکت رو به جلو قرار داریم.

در پایان بیانیه‌ای توسط مجمع عالی عشایر قرائت شد و عشایر بار دیگر با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1029975

مهمترین اخبار ایران و جهان: