نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:06

بند محور ۱۰ شبانکاره با اعتبار 17 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: بند محور ۱۰ شبانکاره با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب با حجم مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعب و با اعتبار 17 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت:  امروز بند محور ۱۰ شبانکاره به یادمان شهید حسین محمدی نام‌گذاری شد تا ادای دین کوچکی به همه‌ پدیدآورندگان اقتدار و امنیت ایران اسلامی باشد. این بند با حجم مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعب، سومین طرح از پروژهای جامع کنترل سیلاب شبانکاره است که به مرحله بهره‌برداری رسید. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: بند محور ۱۰ شبانکاره با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، جلوگیری از بروز آسیب به زیرساخت‌های بخش شبانکاره و تغذیه منابع آب زیرزمینی ساخته شده است. میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه 17 میلیارد تومان است و محل تامین آن منابع ملی است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، معدود سدهای کشور توسط شرکت‌های خارجی طراحی و اجرا ساخته می‌شد اما اکنون به برکت توسعه دانش‌های زیرساختی در چهار دهه اخیر، هم اکنون ایران به صادر کننده تکنولوژی طراحی و ساخت سازه‌های آبی بزرگ تبدیل شده است و پیچیده ترین عملیات اجرایی سدسازی در جهان توسط متخصصان ایرانی قابل اجراست.

وی اعلام داشت: استان بوشهر نیز پیش از انقلاب اسلامی تنها دارای یک بند انحرافی بوده است و امروز علاوه بر ۶ سد در حال بهره‌برداری، ۶ سد بزرگ و چندین شبکه آبیاری، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به صورت هم‌زمان توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در حال انجام است.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031575