نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 21:29

۶۲۰ میلیارد تومان طرح با حضور استاندار کردستان در قروه افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۶ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان در نهمین روز از دهه فجر با حضور استاندار کردستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، کلنگ‌زنی بیمارستان ۱۶۸ تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید بهشتی قروه نخستین طرحی بود که توسط استاندار کردستان کلنگ‌زنی شد.

این بیمارستان قرار است در چهار طبقه با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع ساخته شود و جوابگوی نیازهای بهداشت و درمان مردم این شهرستان باشد.

استاندار کردستان در مراسم کلنگ‌زنی این بیمارستان اظهار کرد: برای اینکه این پروژه به سرنوشت بسیاری دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام که مدت زمان زیادی از عملیات اجرایی آنها می‌گذرد و هنوز به اتمام نرسیده، تبدیل نشود راهکارهایی اندیشیده‌ایم.

اسماعیل زارعی‌کوشا ادامه داد: در نظر داریم افزون بر اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی و کمک‌های دولتی از ظرفیت خیران و سرمایه‌گذاران خارجی هم در این رابطه بهره گیریم.

وی اضافه کرد: از توانمندی معادن این شهرستان هم برای تامین اعتبار ساخت این بیمارستان استفاده خواهیم کرد تا در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان قروه مطلوب نیست، گفت: نیازهای بیمارستان فعلی باید تامین شود تا بیمارستان جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

اختصاص ۲ دستگاه ام‌آرآی و سی‌تی اسکن به شهرستان قروه

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد: بهداشت و درمان از حوزه‌های راهبردی و یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

پرویز اوسطی اضافه کرد: به برخی از مناطق در سطح کشور از لحاظ بهداشت و درمان کمتر توجه شده که نیاز است با اجرای پروژه‌های مهم این غفلت جبران شود.

وی یادآور شد: مطالعات توجیهی بیمارستان جدید قروه انجام شده و در کمیسیون‌های تخصصی سازمان برنامه و بودجه مورد تایید قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه ام‌آرآی از محل کمک‌های جهانی و دستگاه سی‌تی اسکن هم به عنوان وزیر بهداشت، به شهرستان قروه اختصاص یابند و افزون بر این پیگیر تهیه دستگاه سنگ‌شکن برای این شهرستان هم هستیم.

افتتاح پروژه تامین آب شرب شهر قروه و روستای دیوزند

پروژه تامین آب شرب شهر قروه و روستای دیوزند از دیگر طرح‌هایی بود که امروز توسط استاندار کردستان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان در ارتباط با این پروژه اظهار کرد: در راستای مدیریت تنش آبی شهر قروه، حفاری و در مدار قرار دادن سه حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته است.

محمد فرهاد با اشاره به اینکه یکی از این چا‌ ها امروز افتتاح شد، افزود: این حلقه چاه ۱۵۰ متر عمق دارد و دارای دبی ۲۵ لیتر در ثانیه است که ۲۰ لیتر آن به شهر و پنج لیتر هم به روستای دیوزند اختصاص دارد.

وی میزان هزینه کرد برای این حلقه چاه را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: ۲ حلقه چاه دیگر هم تا پایان سال ۱۴۰۲ وارد مدار می شود و تامین آب شهر قروه دیگر با مشکل مواجه نخواهد شد.

افتتاح هتل پریشان قروه

هتل پریشان قروه از دیگر طرح هایی بود که در نهمین روز از دهه فجر با حضور استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

این هتل ۲ هزار مترمربع زیربنا دارد و ارزش ساخت آن ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و ۴.۵ میلیارد تومان هم توسط بانک کشاورزی از محل تسهیلات اشتغال روستایی به این طرح پرداخت شد.

این هتل در پنج طبقه ساخته شده و هر طبقه دارای هفت اتاق به ظرفیت ۲۳ نفر و سالن کنفرانس و تالار به ظرفیت ۶۵۰ نفر است.

افتتاح سردخانه بالای صفر درجه سانتی‌گراد

طرح سردخانه بالای صفردرجه سانتی‌گراد شهرستان قروه هم امروز با حضور استاندار افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ‌در افتتاحیه این سردخانه اظهار کرد: ظرفیت این سردخانه ۲ هزار تن است و با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیارد تومانی احداث شده است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه ۱۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه توسط بانک کشاورزی به این طرح پرداخت شد، گفت: با افتتاح این سردخانه، ظرفیت کل سردخانه‌ای استان به ۸۰ هزار تن رسیده است.

وی یادآور شد: از مجموع ظرفیت سردخانه ای استان ۳۴ هزار تن آن در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده است.

کلنگ‌زنی احداث پایگاه امداد و نجات بی‌ شهری محور قروه - همدان

طرح احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری محور قروه - همدان از دیگر طرح‌هایی بود که امروز با حضور استاندار کردستان کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در مراسم کلنگ‌زنی این پایگاه ضمن قدردانی از استاندار بابت پیگیری و تامین اعتبار این طرح اظهار کرد: زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع توسط یکی از خیران قروه‌ای برای احداث این پایگاه به جمعیت هلال احمر استان اهدا شد.

پیام جلالی با اشاره به اینکه ساخت این طرح به پیمانکار واگذار شده است، افزود: مساحت ساختمان این پایگاه ۳۰۰ مترمربع است و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح دکل اپراتور ایرانسل در روستاهای طوغان و مظفرآباد قروه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم در مراسم افتتاح این طرح، اظهار کرد: از ۱۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار که اتصال آنها به اینترنت جزو وظایف وزارت ارتباطات است تاکنون در ۱۰۳ روستا عملیات اتصال به اینترنت انجام شده است.

حیدری با بیان اینکه ۹۳ درصد روستاهای قروه به اینترنت متصل هستند، ادامه داد: میانگین اتصال روستاهای کشور به اینترنت ۸۷ درصد و کردستان ۸۳ درصد است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون برقراری پوشش اینترنتی ۱۵ روستای استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون در هشت روستا اجرایی شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1030531

مهمترین اخبار ایران و جهان: