نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 22:32

مردم استان بوشهر ۳۰۹ میلیارد تومان به مددجویان کمک کردند

گناوه- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم استان بوشهر طی ۱۰ ماه امسال، ۳۰۹ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(رره) کمک نقدی و غیر نقدی کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری عصر جمعه در حاشیه نشست با مسئولان و دیدار از بخش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس برنامه‌هایی که در سفر به استان‌های کشور در نظر گرفته‌ایم در دور دوم سفر به استان بوشهر، با کارکنان و بخش‌هایی مختلف در شهرستان دشتستان، گناوه، بندر ریگ نشست‌هایی برگزار شد و گزارش‌های آخرین وضعیت اقدامات در استان نیز دریافت شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کارهای بزرگی در استان بوشهر برای کمک به نیازمندان انجام گرفته است و این استان همانگونه که در دلاوری و مبارزه با استعمار پیر انگلیس شهیدانی مانند رئیسعلی دلواری را دارد، اندیشه شهید دلواری و سرداران بزرگی این خطه در بدنه مردم این استان نیز در حمایت و پشتیبانی از مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد را شاهد هستیم.

وی گفت: مردم استان بوشهر در کارهای خیرخواهانه و نیکوکاری و حمایت از نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد رتبه نخست در کشور را دارا هستند.

کمک مردم استان بوشهر به نیازمندان و یتیمان

بختیاری تصریح کرد: کمک‌های مردم استان بوشهر به نیازمندان و یتیمان تحت پوشش کمیته امداد اعجاز انگیز بوده و علیرغم مشکلات اقتصادی سال به سال این کمک‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به برخی از آمارهای مربوط به کمک‌های مردم استان به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: کمک‌های مردم استان بوشهر به یتیمان در سال ۱۴۰۰ ،۴۰ میلیارد و ۱۷۹ میلیارد تومان بوده که به حساب یتیمان واریز شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ در ده ماهه ۱۴۰۱ به ۵۱ میلیارد تومان افزایش یافته که نشان دهنده رشد کمک‌های مردم علیرغم همه مشکلات اقتصادی است و نشانده دیانت، ولایت مداری و اعتقاد مردم به آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: کل کمکی که مردم استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی داشته‌اند اعم از نقدی و جنسی ،۲۳۹ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان بوده است که طی ۱۰ ماه امسال به ۳۰۹ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان افزایش یافته است که نشان دهنده رشد چشمگیر این کمک‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار تنها کمک‌های صورت گرفته که به کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است و بسیاری از خیریه‌ها نیز در استان بوشهر به صورت مستقل در حال کار و کمک به نیازمندان هستند.

بختیاری بیان کرد: در کمک‌های صورت گرفته در استان بوشهر بخش‌های مختلف اشتغال، مسکن، کمک‌های مردمی، مشارکت‌های شورای راهبردی عسلویه به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی همه پای کار آمده‌اند.

توانمند سازی مددجویان

وی ادامه داد: با هماهنگی و همدلی که حول محور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، نماینده مجلس خبرگان رهبری، استاندار، ائمه جمعه و فرمانداران ارزشی، نهادهای مختلف، سپاه، بسیج و خیریه‌ها همه دست به دست هم داده‌اند تا یک استان موفق در برنامه‌های کمیته‌های امداد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی توانمند سازی مددجویان تحت پوشش است گفت: در این راستا سه رکن مسکن، اشتغال و فرهنگ خودباوری و خوداتکایی تعریف کرده‌ایم و این سه رکن جز مأموریت‌های اصلی کمیته امداد است.

وی با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش این نهاد یادآور شد: تعداد افراد تحت پوشش این نهاد شناور و به متغیرهای اقتصادی کشور وابستگی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032375

مهمترین اخبار ایران و جهان: