نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 11:03

جشنواره تئاتر کانون های مساجد به صورت استانی برگزار می شود

بندرعباس - سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد هرمزگان گفت: از سال آینده جشنواره تئاتر کانون های مساجد به صورت استانی در روستای سرباران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام خواجه یی صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر مساجد هرمزگان و سومین جشنواره تئاتر (جوانه) ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان ۱۸ گروه نماشی از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میناب آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۱۲ اثر به مرحله بازبینی و در نهایت ۹ اثر به بخش رقابتی این رویداد راه یافت.

وی افزود: این ۹ اثر نمایشی شامل پنج اثر از روستای سرباران و روستاهای حاجی خادمی، شهمرادی، حاجی آباد و دهو و محلات شیخ آباد و سجادیه نیز هر کدام یک اثر است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه ۷ گروه در روز ۲۲ بهمن در شبستان مسجد علی ابن ابیطالب (ع) روستای سرباران اجرا داشتند، افزود: دو اثر نیز عصر روز ۲۳ بهمن در محوطه این مسجد اجرا شد.

خواجه یی ادامه داد: آشنایی نوجوانان و جونان با آموزه های دینی قرآنی از طریق هنر نمایشی، شناسایی و کشف، جذب، پرورش و تربیت هنرمندان مسجدی، فراهم نمودن زمینه جهت رقابت هنرمندان کانون های فرهنگی هنری و معرفی آنها و همچنین ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی کانون های مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه از سال آینده این جشنواره در سطح استانی برگزار می شود، تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی (ع) روستای سرباران این ظرفیت را دارد که جشنواره تئاتر مساجد را در سطح و تراز ملی برگزار کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037431

مهمترین اخبار ایران و جهان: