نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 16:36

دیدار «ابراهیم کالین» با مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در بخشی از سفر خود به واشنگتن با مشاور امنیت ملی کاخ سفید و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه در بخشی از سفر خود به واشنگتن با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «ویکتوریا نولند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی دیدار کرد.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه‌ ای در این ارتباط اعلام کرد که سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این دیدارها در واشنگتن در خصوص روابط دو جانبه، زلزله‌ های اخیر در جنوب شرق ترکیه، گسترش همکاری در عرصه صنایع دفاعی، امنیت انرژی، مبارزه با تروریسم، روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو، جنگ روسیه و اوکراین و روند مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بحث و رایزنی کرده است.

در بیانیه نهاد ریاست جمهوری ترکیه بر ابعاد راهبردی روابط میان ترکیه و آمریکا و اهمیت تداوم همکاری‌ های فیمابین دو کشور در مسائل جهانی و منطقه‌ ای بر پایه احترام متقابل تاکید شد.

همچنین خاطر نشان شد که بر راه‌ کارهای گسترش حجم تجارت دو جانبه به منظور دستیابی به هدف ۱۰۰ میلیارد دلار باید تمرکز شود.

در این بیانیه تأکید شده است: ترکیه از سیاست درهای باز ناتو حمایت می‌ کند. انجام تعهدات سوئد و فنلاند در چارچوب توافق سه جانبه روند عضویت دو کشور را تسریع خواهد کرد.

همچنین ادعا شد که طولانی شدن جنگ روسیه و اوکراین موجب تعمیق بی‌ ثباتی منطقه‌ ای و جهانی شده است. ترکیه به تلاش‌ های دیپلماتیک خود برای پایان این درگیری ادامه خواهد داد.

همچنین تاکید شد که ترکیه با قاطعیت به مبارزه با تمامی گروه‌ های تروریستی از جمله پ ک ک/ پ ی د، داعش و فتو ادامه خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094975

مهمترین اخبار ایران و جهان: