نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 15:25

چین: از رقابت با آمریکا نمی‌ترسیم اما رابطه سالم به نفع طرفین است

سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که این کشور هیچ هراسی از رقابت با آمریکا ندارد، اما روابط سالم و باثبات بین دو کشور به نفع طرفین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن هیچ ترسی از رقابت با آمریکا ندارد اما به این نتیجه رسیده که روابط سالم، هم به نفع چین است و هم آمریکا.

مائو نینگ گفت: چین از رقابت اجتناب نکرده یا از آن هراس ندارد ولی ما با استفاده از مفهوم رقابت برای تعریف تمام روابط چین-آمریکا مخالف هستیم.

وی افزود: رابطه سالم و باثبات بین آمریکا و چین به منفعت مردم هر دو کشور بوده و علاوه بر این، انتظار مشترک جامعه بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که پکن روابط با واشنگتن را مطابق اصول پذیرفته‌شده دوجانبه، همزیستی مسالمت‌آمیز و تعامل سودمند ایجاد خواهد کرد و در عین حال، از منافع حاکمیتی، امنیتی و توسعه‌ای خود حفاظت می‌کند.

وی تصریح کرد: موفقیت چین و آمریکا یک فرصت است نه چالشی برای طرفین. برای توسعه هر دو کشور و سعادت مشترک پکن و وانشگتن، روی کره زمین جای کافی وجود دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر گفته بود که اگر تعامل با چین به سود آمریکا باشد، با پکن همکاری خواهد کرد اما اگر چین حاکمیت آمریکا را تهدید کند، واشنگتن واکنش نشان خواهد داد. وی همچنین تاکید کرد که پیروزی در رقابت با چین، باید تمام آمریکایی‌ها را متحد کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027931

مهمترین اخبار ایران و جهان: