نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 00:33

۷۵ درصد معتکفین بهاری را نوجوانان و جوانان تشکیل دادند

همدان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: بیش از ۷۵ درصد معتکفان در شهرستان بهار را نوجوانان و جوانان تشکیل دادند.

حجت‌الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر تبلیغات منفی شبکه‌های معاند در خصوص اعتکاف، گفت: خوشبختانه امسال مراسم معنوی اعتکاف با استقبال نوجوانان و جوانان در شهرها و روستاهای شهرستان بهار اجرا شد.

وی تصریح کرد: همزمان با اذان صبح روز شنبه سیزده رجب لغایت اذان مغرب روز دوشنبه پانزدهم رجب مراسم اعتکاف در شهرستان بهار به مدت ۳ روز در ۱۲ مسجد شهرهای بهار، لالجین و مهاجران و روستاهای گنج تپه، دینارآباد، حسین‌آباد آشوری، سیمین، همه کسی و روان با شرکت ۱۱۳۶ نفر که شامل ۱۷۱ نفر مرد و ۹۶۵ نفر زن برگزار شد که نسبت به سال گذشته بیش از نود درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار افزود: در این مراسم با پیگیری مسئولین و مجریان اعتکاف مساجد همکاری مبلغین و مبلغات برنامه‌های اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم جشن ولادت امام علی (ع) قرائت ادعیه وارده در ایام البیض، تشکیل حلقه‌های معرفت با موضوعهای مختلف مثل جهاد تبیین و افزایش جمعیت و جوانی، برگزاری سخنرانی مذهبی، ختم قرآن، برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س)، و اعمال ام داوود اجرا شد.

حجت‌الاسلام جمشیدی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد معتکفان در شهرستان بهار را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مساجد امام خمینی (ره) و حضرت صاحب الزمان (عج) در بهار، مصلا و مسجد بزرگ آقا در لالجین، مسجد جامع در مهاجران، مسجد امام خمینی (ره) در حسین‌آباد عاشوری، مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) و امام رضا (ع) در گنج تپه، مسجد امام حسین در روستای همه کسی، مسجد چهارده معصوم (ع) در دینارآباد، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در روستای سیمین و مسجد امام حسین (ع) در روستای روان با زحمات و تلاش‌های ارزشمند و خالصانه خادمین برادر و خواهر و هیأت امنا مساجد مذکور برگزار گردید که ان‌شاءالله مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد.

گفتنی است؛ مراسم معنوی اعتکاف با شرکت ۱۱۳۶ نفر از معتکفین در ۱۲ مسجد شهرهای بهار، لالجین و مهاجران و روستاهای گنج تپه، دینارآباد، حسین‌آباد عاشوری، سیمین، همه کسی و روان برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1026431

مهمترین اخبار ایران و جهان: