نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 23:36

گلزار شهدای بهشهر هوشمندسازی شد/ رونمایی از یادمان شهید آرمان علی‌وردی

همزمان با روز شهدا از بار کد QR بر روی قبور شهدا در بهشت فاطمه بهشهر رونمایی شد و با رونمایی از هوشمندسازی مزار شهدا بهشهر و سامانه مشخصات و آثار شهدا  قابل دسترسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، همزمان با ۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا، آیین رونمایی از هوشمندسازی مزار شهدا بهشهر و سامانه مشخصات و آثار شهدا  انجام و یادمان شهید آرمان علی وردی رونمایی شد.

با این روند مزار شهدا همواره دارای اطلاعاتی همچون نام، تاریخ تولد و فوت، محل شهادت و تصویر حکاکی شده شهید است و هیچ اطلاعاتی مانند شجره‌نامه، زندگی‌نامه، وصیت‌نامه، خاطرات، تصاویر، صدا، فیلم‌ها و آثار به جای مانده از شهدا شده است.

این ایده گامی برای حفظ اطلاعات، آثار و گنجینه‌های شهدا است و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پروژه هوشمند‌سازی مزار شهدا اجرایی شد تا پل ارتباطی میان جوانان و آحاد ملت با آثار و یادگار به جامانده از شهداء و خانواده آنها باشد.

امام‌جمعه بهشهر در این مراسم در سخنانی با تبریک قرار گرفتن در آستانه تحویل سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد:  استفاده از ظرفیت ماه رمضان و فصل بهار ظرفیتی مهم برای انبساط خاطر و شادمانی است و باید به سمت شادی‌ها گام برداریم و برای ماه‌ میهمانی خدا آماده شویم.

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید از هر فرصتی برای معرفی شهدا استفاده کرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راه‌اندازی رمزینه شهداء، یکی از گام‌های مهم  در راستای تکریم مقام شهدا و دستیابی به آرامستان هوشمند است.

شهردار بهشهر هم در سخنانی اظهار کرد: این سامانه تحت وب  است و با کد روی مزار شهدا، مشخصات شهید را در اختیار داریم.

یلسر احمدی گفت: مقرر شد خانواده‌ها با مراجعه به آرامستان اطلاعات را بارگذاری و یا در  اختیار روابط عمومی قرار دهند تا در سامانه جانمایی شود.

وی با بیان  اینکه شهروندان با اسکن این رمزینه، با تلفن همراه می‌تواند به اطلاعات شهدا به راحتی  دسترسی داشته باشند، گفت: با همکاری بنیاد شهید،  اطلاعات شهدا شامل تصاویر، زندگی نامه، وصیت نامه شهدا  دسته بندی شده ودر سامانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، همزمان با روز شهدا رونمایی از بار کد QR بر روی قبور شهدا در بهشت فاطمه  و در گلزار شهدا با حضور امام جمعه بهشهر،  خانواده شهدا، میرزایی فرماندار بهشهر، احمدی شهردار بهشهر و  مسؤولان رو نمایی شد  و بارکد بر سنگ مزار سردار رحیم کابلی، حاج علی ییلاقی،  شهید سیدسجاد خلیلی، بهمن قنبری و یادمان آرمان علی‌وردی،نصب شد.

شهرستان بهشهر  در شرق مازندران بیش از ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091475

مهمترین اخبار ایران و جهان: