نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 12:56

توزیع ناعادلانه امکانات شهری سبب مشکلات فرهنگی می‌شود

اردبیل- معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: توزیع ناعادلانه امکانات شهری و روستایی عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی صبح شنبه در جلسه مجمع مطالبه گران استان اردبیل با اشاره به رابطه بحران‌های اقتصادی با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: توزیع ناعادلانه امکانات در شهرها و روستاها و محلات از علل مهم مشکلات جامعه به ویژه مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

وی جرایم و آسیب‌هایی همچون طلاق، حاشیه نشینی، مهاجرت، بیکاری و خشونت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: رابطه بحران‌های اقتصادی با رشد و افزایش جرایم و آسیب‌ها رابطه‌ای مستقیم است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات در محلات و شهرها و روستاها گفت: علل مهم مشکلات جامعه به ویژه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی همین توزیع ناعادلانه امکانات شهری است که در این خصوص یابد تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

آفاقی با تاکید بر نقش مشارکت مردمی و تأثیر و قدرت حضور مردم در صحنه بیان کرد: افزایش مسئولیت اجتماعی در اصلاح جامعه بسیار مهم است و مردم باید در این خصوص با احساس مسئولیت واقعی وارد عمل شوند.

وی خصوصیات فرد مطالبه گر را یادآور شد و بیان کرد: مطالبه اصولی و منطقی و براساس قانون و موازین شرعی، مطالبه گری به عنوان عدالت خواهی، نقد توأم با ارائه پیشنهاد و راه حل، احیای حقوق عامه، همگانی کردن مبارزه با فساد و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب محورهای مهم برای رویکرد یک مطالبه گر در جامعه است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تشریح جایگاه رسانه به عنوان یکی از کانال‌های مطالبه گری در جامعه تصریح کرد: اصحاب رسانه به عنوان یاوران پیشگیری و دیده بانان اجتماعی باید با حمایت همه جانبه تشکیلات قضائی استان نسبت به مطالبه گری های قانونی برای رشد و توسعه جامعه همت کرده و هر اقدامی که سبب تقویت امید و امیدآفرینی در جامعه می‌شود را تبیین کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1085975

مهمترین اخبار ایران و جهان: