نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 17:37

شرکت بیش از ۳۳ هزار خوزستانی در آزمون دکتری و کارشناسی ارشد

اهواز- دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان گفت: بیش از ۳۳ هزار خوزستانی در آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه امسال شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم پیغان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: امسال برای نخستین بار آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد به صورت هم زمان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از آزمون در خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز، جهاد دانشگاهی اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، دانشگاه پیام نور اندیمشک، دانشگاه آزاد ایذه، دانشگاه صنعتی امیرکبیر ماهشهر، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه صنعتی جندی شاپور و آزاد دزفول، دانشگاه پیام نور شوشتر و دانشگاه آزاد مسجدسلیمان میزبان داوطلبان خواهند بود.

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان گفت: آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ پنج‌شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود که داوطلبان دکتری صبح روز پنج‌شنبه و داوطلبان کارشناسی ارشد نیز عصر روز پنج‌شنبه و صبح و عصر روز جمعه در آزمون خود شرکت می‌کنند.

پیغان افزود: هشت هزار و ۳۸۵ داوطلب دکتری در این دوره از آزمون حضور دارند که از این تعداد ۳ هزار و ۴۷۸ نفر زن و ۴ هزار و ۹۰۷ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: حوزه‌های آزمون کارشناسی ارشد نیز میزبان ۲۵ هزار و ۳۷۸ داوطلب هستند که از این تعداد، ۱۳ هزار و ۱۸۷ نفر زن و ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر مرد هستند.

دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز در این دوره از آزمون میزبان ۱۲ هزار و ۲۰۴ داوطلب دکتری و کارشناسی ارشد است، گفت: از این تعداد، پنج هزار و ۹۲۱ زن و ۶ هزار و ۲۸۳ مرد هستند.

پیغان، عنوان کرد: دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، الهیات و معارف اسلامی، اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم ریاضی و کامپیوتر، علوم، کشاورزی و مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز حوزه‌های آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ هستند.

وی از داوطلبان خواست به منظور سهولت در آمد و شد و پیشگیری از ایجاد ترافیک در حوزه‌های برگزاری آزمون از آوردن وسایل نقلیه شخصی خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063875

مهمترین اخبار ایران و جهان: