نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 00:06

تجهیزات امدادی ۴ استان برای کمک به کوهرنگ بسیج شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: یک دستگاه برف‌روب با یک تیم عملیاتی از استان تهران، یک دستگاه آرگو از استان اصفهان، یک دستگاه آمبولانس از استان کهگیلویه و بویراحمد و یک بالگرد از استان خوزستان به کوهرنگ اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسعود مثنوی امشب در جلسه ستاد بحران چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: از ابتدای طرح زمستانه تاکنون به ۲۲ هزار نفر امدادرسانی شد که ۴ هزار نفر آن‌ها در بارش‌های اخیر بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: عمده امدادرسانی‌ها شامل انتقال بیماران به بیمارستان، رهاسازی خودروها، اسکان اضطراری، انتقال مادران باردار، آواربرداری و تخلیه آب از منازل بود.

مثنوی بیان داشت: به منظور سرعت بخشیدن امدادرسانی‌ها بالگردی در مرکز استان مستقر شده است، همچنین یک دستگاه برف‌روب با یک تیم عملیاتی از استان تهران وارد استان شده است.

وی ادامه داد: یک دستگاه آرگو از استان اصفهان، یک دستگاه آمبولانس از استان کهگیلویه و بویراحمد و یک بالگرد از استان خوزستان به کوهرنگ اعزام شده است.

مثنوی با بیان اینکه ۲۰ نیروی امدادی برای برف‌روبی منازل به کوهرنگ اعزام شدند، افزود: بنیاد مستضعفان برای تهیه مواد غذایی برای اهالی محصور شده در برف اعلام آمادگی کرده است و روستاهایی که در گردنه چری هستند نیز توسط استان خوزستان امدادرسانی می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه همچنان کمبود شدید در تجهیزات خودرو باقیست، گفت: خیر و داوطلبان بسیاری اعلام آمادگی برای کمک به بخش کوهرنگ کردند که قرار است نیازسنجی‌ها انجام و اعلام شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041175

مهمترین اخبار ایران و جهان: