نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 17:42

توافق ایران و عربستان، خبر مهم روزهای پایانی سال بود

خطیب نماز جمعه نایین گفت: توافق ایران و عربستان که بعد از چندین سال با وساطت چین انجام شد، خبر سیاسی مهم روزهای پایانی امسال بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: توافق ایران و عربستان که بعد از چندین سال با وساطت چین انجام شد، خبر سیاسی مهم روزهای پایانی امسال بود که فارغ از تحلیل‌های شتاب‌زده و بعضی از تحیل‌های مغرضانه، می‌توانیم چند مطلب عاقلانه را در این رابطه بیان کنیم.

وی افزود: در این رویداد سه کشور حضور داشتند که هرکدام منافع خودشان را دنبال می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران در شرایطی برای این توافق رفت که جنگ همه جانبه رسانه‌ای و اقتصادی و اغتشاشات گسترده را پشت سر گذاشته است.

مطهرخو تصریح کرد: بعد از آن حضور و حمایت گسترده مردمی در راهپیمایی بی‌سابقه ۲۲ بهمن ماه و بعد از اغتشاشات بازار ارز که تا حدود زیادی دولت توانست جلو سرعت آن را بگیرد که در این راستا در حال حاضر ایران یک جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: از طرفی آمریکا و رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای عربی به اهداف خودشان در متوقف کردن فعالیت‌های گسترده و پیشرفت ایران دست پیدا نکردند و از طرف دیگر حضور ایران در مجامع بین‌المللی و جایگاه آن بین کشورهای دنیا و قدرت و نفوذ نظامی ایران باعث شده است که دنیا حساب جدی‌تری در مناسبات بین‌المللی بر روی ایران باز کند.

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران با این توافق‌ها و امثال این کارها سعی می‌کند به ثبات منطقه‌ای و کاهش تنش‌ها کمک کند که قطعاً به مسائل اقتصادی کشور هم کمک خواهد کرد.

مطهرخو بیان کرد: عربستان در جنگ با یمن گیر افتاده و از طرف دولت دموکرات بایدن هم مورد بی‌مهری قرار گرفته است و علیرغم هزینه‌های هنگفت چند صد میلیاردی، نه در منطقه و نه در کشورش بخاطر اختلافات داخلی شرایط مناسبی ندارد، پس بهترین راه را مناسب‌سازی روابطش با قدرت منطقه یعنی ایران می‌داند و به چین برای این توافق متوسل می‌شود.

خطیب نماز جمعه نایین افزود: کشور چین ضلع سوم این توافق است که می‌خواهد وجود آمریکا در منطقه را تضعیف کند و با اجرای کارهای سیاسی بین المللی خودش را به‌عنوان ابرقدرت در عرصه سیاست معرفی کند‌.

وی با اشاره به اینکه بعضی از ورشکستگان سیاسی سعی دارند کارهای بزرگ را تضعیف کنند، گفت: در این توافق بیشترین خسارت متوجه رژیم صهیونسیتی و دست نشانده‌های آن‌ها یعنی مخالفان، منافین، براندازان و اغتشاشگران است که رویاهای باطل و خواب آشفته خود را برملا می‌بینند.

مطهرخو تأکید کرد: ایران کشور امام زمان است و مردم ایران ملت امام حسین(ع) هستند یعنی زیر بار ذلت نمی‌روند و برای فرج امام زمان(عج) و گشایش از امور مؤمنان و مستضعفین عالم، کارهای بزرگ را تا سر منزل مقصود دنبال می‌کنند و ما به دشمنان انقلاب و قرآن همچنان می‌گوییم از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

امام جمعه نایین ضمن تشکر از فرماندار و مسؤولان شهرستان به جهت فضا‌سازی شهر برای ایام عید و برگزاری ستاد نوروزی و برنامه‌ریزی برای رفاه مسافران، بیان کرد: مصادف شدن ایام تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان نیازمند برخی تمهیدات است که باید انجام شود تا حرمت ماه رمضان حفظ شود.

وی افزود: تعداد تردد بالای مسافرین از راه‌های شهرستان نایین می‌طلبد که مسؤولان فرهنگی شهر را طوری فضاسازی کنند که حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شده و روزه خواری علنی انجام نشود.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1098031

مهمترین اخبار ایران و جهان: