نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 11:59

حمایت فنی سازمان جهانی بهداشت از سازمانهایی که در کنترل دخانیات همکاری کنند

جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در کنگره بین المللی دخانیات گفت:سازمان جهانی بهداشت از تمامی سازمانها و نهادهایی که در کنترل دخانیات همکاری نمایند حمایت فنی خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر حسین امروز در حاشیه کنگره دخانیات افزود: سازمان جهانی بهداشت با توجه به تبعات اقتصادی استعمال دخانیات در کشور و تبعات سلامتی مرتبط با آن سه اقدام ارزنده را انجام داده است.

این مقام مسئول گفت :  کنوانسیون کنترل دخانیات معروف به FCTC که طی آن  کنوانسیون همه کشورهای عضو را دور محور کنترل دخانیات جمع کرده  و متعهد به اجرای کنوانسیون نموده از جمله این کنوانسیون در مجلس شورای اسلامی در ایران نیز تصویب شده ، دولت آن را تایید نموده و پذیرفته است.

 دیگر اقدام صورت گرفته به این صورت است که استراتژی هایی جهت کنترل دخانیات تصویب نموده به نام امپاور که به طور مثال در  این استراتزی ها کلمه  (ام)  به معنای آن است که باید استعمال دخانیات پایش شود و مالیات بر دخانیات افزایش پیدا کند همچنین باید با تبلیغات صنعت دخانیات مقابله شود.

نماینده سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که بدین منظور لازم است که امکانات لازم جهت ترک دخانیات فراهم گردد، مردم در برابر دود استعمال دخانیات دیگران محافظت شوند.

وی گفت:  سازمان جهانی بهداشت از  تمامی سازمانها و نهادهایی که در کنترل دخانیات همکاری نمایند حمایت فنی خواهد نمود.

جعفر حسین با اشاره به اینکه هر ساله کشور ها در قالب کنوانسیون اف سی تی سی دستاوردهای خود را گزارش می کنند گفت: درخط مش گذاری از تصویب خط مش هایی که در کنترل دخانیات تاثیر گذار باشد حمایت خواهد شد همچنین در تهیه راهنماهای فنی کشورها ، کمک های لازم انجام خواهد شد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: تصور بفرماید که یکصد و77 هزار میلیارد تومنی که تبعات استعمال دخانیات است را بتوان در زمینه سلامت و توسعه کشور استفاده نمود قطعا جامعه ای پویاتر و سالم تری خواهیم داشت. 

وی یادآور شد سازمان جهانی بهداشت در سطح سازمانی در سطح منطقه‌ای و کشوری  در برابر تلاشهای صنعت دخانیات مقاومت کرده و این مقاومت بدین منظور است که نسل آینده کشور و دنیا را در برابر دخانیات محافظت کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1053875

مهمترین اخبار ایران و جهان: