نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 20:00

امروز در مواجهه با جنگ نرم از قشر جوان و توانمند توقع داریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی در تحول دانشگاهی نقش موثری دارند و دانشجویان بعنوان افسران خط مقدم جنگ نرم، همچنین بعنوان یکی از اهداف تهاجم نرم دشمن لازم است با پرسش‌گری، تقویت قدرت تفکر، آماده ایفای نقش صحیح در جنگ‌ نرم باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج ، مرتضی ولی پوری، معاون هماهنگی امور سیاسی استانداری البرز، در نشست با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان ضمن تبریک و تهنیت ایام‌الله دهه مبارک فجر و تقدیر از حضور تحسین‌آمیز و چشمگیر مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به حدیثی از امام صادق (ع) در باب سه محور امنیت، عدالت و رفاه اشاره کرده، گفت: خدمات و عملکرد دولت مردمی سیزدهم باید اطلاع‌رسانی گردد.

وی افزود: توجه به قشر جوان و واگذاری مسؤولیت به آنها در لایه‌های مختلف مدیریتی از نقاط مثبت و مورد توجه این دولت است.

معاون استاندار با اشاره به اینکه دانشگاه خانه دوم دانشجویان است، تصریح کرد: در رویکرد دولت انقلابی سیزدهم، توجه به ظرفیت‌های قشر دانشجو به ویژه نقش مؤثر تشکل‌های دانشجویی در کمک به بهبود وضعیت دانشگاه‌ها و رفع و حل و فصل مسائل آنها بسیار برجسته است.

وی افزود: نکات و مواردی که توسط مدعوین مطرح شد، حائز اهمیت بوده و پاسخگویی به مطالبات، شبهات وظیفه ماست.

ولی پوری تصریح کرد: امروز در مواجهه با جنگ نرم از قشر جوان و توانمند توقع داریم که نسبت به گذشته تلاش مضاعف‌ داشته باشند. عده ای از جوانان در مرزها از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند و شما نیز در صحنه علم و آموزش افسران جنگ نرم هستید و به عنوان اثر گذارترین قشر در دانشگاه ها کمک بکنید و منشأء اثر باشید. 

وی در ادامه ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده، اظهار داشت: نماینده‌ی عالی دولت در استان، شبانه‌روزی نسبت به رفع و کاهش مسائل و مشکلات استان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی پیگیری می‌نمایند. به عنوان نمونه قرارگاه اجتماعی همه مسایل استان را رصد می‌کند و مدیران مربوطه در این جلسه حضور داشته و در خصوص موارد مرتبط، موظف به پاسخگویی هستند.

وی گفت: همچنین استاندار محترم تلاش دارند از همه ظرفیت‌ها و گروه‌ها در امر خدمت به مردم استفاده نمایند. ولی پوری با بیان اینکه توجه به ارتباط میان تشکل‌های دانشجویی و مسئولین دانشگاه و سایر مدیران استانی به عنوان راهی برای فهم و حل مشکلات می باشد، افزود: با طرح مسائل و نقطه نظرات و شنیدن انتقادات دانشجویان در زمینه‌های مختلف مدیریتی بدون شک در رفع بسیاری از مسائل و پیشبرد اهداف دانشگاه راهگشا و راهنما است. 

در پایان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی نسبت به اثربخشی تشکل‌ها در وحدت آفرینی و وفاق بین دانشجویان از همه جریان‌های فکری تاکید کرد، افزود: این نشست ها در راستای بهره مندی از ظرفیت گروه ها و اقشار مختلف در افزایش مشارکت و پیگیر طرح نشاط سیاسی در استان به طور مرتب برگزار می شود.  

شایان ذکر است در ادامه مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری هدف از برگزاری نشست را ضرورت تقویت تشکل‌ها،گروه‌های مرجع و ذی‌نفوذ استان از جمله تشکل‌های دانشجویی در توسعه محور نشاط سیاسی عنوان کرد و پرداختن به مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و عمرانی و ... و ارائه راهکار برای حل و فصل مسائل مطروحه را به عنوان راهبردی برای توسعه دانشگاه‌ها دانست. 

همچنین مسئولین تشکل‌های دانشجویی ضمن معرفی ، نظرات و دغدغه‌های خود در خصوص مسائل و مشکلات مختلف اعم از مساله ی مسکن، راه‌اندازی مترو دانشگاه خوارزمی، بحران آب و کاهش جدی ذخایر آب سدهای استان، پایین بودن بودجه استان به نسبت جمعیت، عدم جابجایی چهار زندان و... بیان نمودند.

گفتنی است؛ حاضران همچنین از مدیران استان خواستند از جایگاه استانداری به عنوان نهاد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر و دارای قدرت رایزنی با مقامات فرا استانی، برای حل مشکلات استان استفاده نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038775

مهمترین اخبار ایران و جهان: