نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 15:03

رعایت شئون فرهنگی در اماکن گردشگری مطالبه مهم است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران حفظ و رعایت شئون فرهنگی را در مناطق گردشگری استان مطالبه مهم و مردمی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی ورود میلیون‌ها گردشگر را در ایام نوروز سرمایه‌ای برای استان دانست و خواستار هماهنگی و انسجام برای خدمات رسانی به این مهمانان شد.

وی همچنین با اشاره به درپیش بودن ماه رمضان حفظ حرمت این ماه معنوی وبابرکت را ضروری دانست و درباره اهمیت مساجد گفت: مسجد می‌تواند در ایجاد صلح و آرامش نقش آفرینی کند.

وی به وجود چهار هزار مسجد در استان اشاره و اضافه کرد: هر مسجد می‌تواند در ایام ماه رمضان نسبت به آزادی یک زندانی نیازمند برنامه ریزی کند.

آیت الله لائینی رعایت شئون فرهنگی را در ایام نوروز و فصل‌های گردشگری لازم دانست و گفت: نباید برابر اقدامات هنجارشکنانه منفعل باشیم و مطالبه گری درست وبهینه ای داشته باشیم.

امام جمعه ساری حفظ شئون فرهنگی را در اماکن گردشگری و متبرکه ضروری و الزامی دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف نظیر اماکن، پلیس و غیره باید پای کار بیایند و در این راستا توجه ویژه ای داشته باشیمم.

وی حرمت امامزادگان را در استان واجب برشمرد و گفت: وجود هزار و ۲۰۰ امامزاده در استان ظرفیت معنوی و مذهبی بالایی به شمار می‌رود و باید فعالان و منسجم برای ترویج و نشر ارزش‌های فرهنگی و دینی عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران نظارت بر بازار، نرخ اقلام و کرایه‌ها را در نوروز و ایام گردشگری از دیگر خواسته‌ها ذکر کرد و گفت: ناراضی کردن ونارضایتی تراشی بزرگ خیابانت و اقدام ضد امنیت محسوب می‌شود و دستگاه‌ها برای خدمات رسانی مطلوب به مردم تلاش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088431

مهمترین اخبار ایران و جهان: