نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 09:05

چاه‌های غیر مجاز پایش و مسدود می‌شود

اعضای شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان مصوب کردند تا از ظرفیت جهاد کشاورزی و نیز یگان ویژه در منابع طبیعی، برای پایش حفاری‌های غیر مجاز، چاه‌های مسدود شده و چاههای خارج از اولویت مسدود، در راستای حفاظت از منابع آب، استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان چهل و نهمین  جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان، به ریاست سید محمد شعاعی معاون امور عمرانی استاندار زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبهای سطحی استان و  تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی برگزار شد.

  در این جلسه، پیرامون جزئیات هر بخش با هدف  استفاده بهتر با راندمان بالا در مصارف آب های سطحی و زیرزمینی، همفکری و هم افزایی شد.

  انسداد چاه‌های اضافی با در نظر گرفتن تعداد چاه‌های مورد نیاز برای رفع معیشت مردم و خروج آنها از اولویت انسداد، موضوع دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که هدف از آن، مدیریت بهتر در مصرف آب کشاورزی عنوان شد که شاید در کوتاه مدت و با سوق دادن روستاییان برای استفاده از شیوه‌های گلخانه‌ای، بتوان مصرف آب در بخش کشاورزی سنتی را کاهش داد.

بر این اساس پیشنهاد شد، از ظرفیت جهاد کشاورزی و نیز خدمات یگان ویژه در منابع طبیعی، برای پایش حفاری‌های غیر مجاز، چاه‌های مسدود شده و چاههای خارج از اولویت مسدود، در راستای حفاظت از منابع آب، استفاده شود.

بنابر اظهارات ارائه شده  در این جلسه، بخش کشاورزی سهم ویژه در ترمیم اقتصادی و چرخه زندگی مردم استان دارد بطوریکه طبق آمار اراضی کل کشاورزی ما در استان ۸۳۴  هزار هکتار است که ۶۵۰ هزار هکتار از آن دیمی است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043875

مهمترین اخبار ایران و جهان: