نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 14:52

گروگان گیری در «بریانسک» روسیه

منابع محلی روسیه از گرونگان گیری یک گروهکار خرابکار اوکراینی در استان بریانسک و کشته و زخمی شدن چند غیرنظامی در حملات کی یف به مناطقی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع رسمی روسیه اعلام کردند که در نتیجه حملات اوکراین به مناطقی در مجاورت مرزهای اوکراین، چند نفر کشته و زخمی شدند؛ این در حالی است که منابع مذکور از نفوذ گروه‌های مسلح اوکراین و گروگان‌گیری در فروشگاهی در روستای «لیوبچانی» در استان مرزی «بریانسک» در غرب روسیه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مقامات محلی و خدمات اورژانس در منطقه مرزی بریانسک روسیه اعلام کردند که یک گروه مسلح اوکراینی متشکل از دست کم ۵۰ نفر با نفوذ به منطقه بریانسک، شش نفر را در مغازه‌ای در روستای لیوبچانی گروگان گرفتند. برخی منابع خبری به نقل از رسانه‌های روسیه شمار افراد گروگان گرفته شده را تا حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

«الکساندر بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک نیز در واکنش به این خبر گفت: نیروهای مسلح روسیه اقدامات لازم را برای از بین بردن این گروه نفوذی انجام می‌دهند.

وی همچنین افزود: امروز یک گروه خرابکار اوکراینی با نفوذ به استان بریانسک روسیه، به سمت خودروهای این منطقه تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن یک کودک ده ساله شد.

در خبری دیگر، مقامات محلی استان «کورسک» روسیه از حمله نیروهای روسیه به مناطقی در این استان و زخمی شدن چند غیرنظامی خبر دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068131

مهمترین اخبار ایران و جهان: