نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 15:49

مالک ساختمان ۱۵۳متهم است و باید در مقابل قانون پاسخگو باشد

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشورگفت: مالک ساختمان ۱۵۳متهم است و باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

گروه جامعه خبرگزاری فارس، ساختمانی ده طبقه تجاری_اداری که از ساعت ۱۰ صبح روز  ششم اسفندماه شروع به سوختن کرد  و با شهادت یک آتش نشان درحوالی ساعت ۲۴ آتش آن مهار شد، ساختمانی که به گفته مسئولان شهرداری حتی اخطاریه نا ایمنی دریافت کرده و کارش به پلمب هم رسیده بود،  بود به دلایلی فک پلمب شده و فعالیت در آن ساختمان ناایمن از سر گرفته می شود.

ساختمان 153 که مالک آن پلمب را باز کرده بود، روز گذشته طعمه حریق شد و آتش‌نشانان بعد از 12 ساعت عملیات با آتشی که دمای آن 500 درجه سانتیگراد بود آن را اطفا کردند، اما فرمانده 47 ساله این عملیات در واپسین روزهای سال 1401 جان خود را از دست داد. 

مالک ساختمان 153 تحت تعقیب قضایی است

غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به آتش سوزی ساختمان 153 در خیابان طالقانی گفت: ساختمان مذکور در فهرست ۱۲۹ ساختمان دارای نقض سیستم اطفا حریق تهران نبوده است، ولی با توجه به تخلف از پروانه ساختمانی توسط سازنده و تبدیل پارکینگ به انبار تجای، در کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران رای قطعی مبنی بر رفع تخلف در خصوص این ساختمان صادر شده بود چرا که بخشی از پارکینگ این ساختمان با تخلف از مقررات و بدون مجوز به عنوان انباری تجاری مورد استفاده قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: رای صادر شده از سوی کمیسیون ماده 100 در خصوص این ساختمان قطعی بود، از همین رو ساختمان پلمب شد اما آذرماه مالک بر خلاف قانون و به نوعی با تجری نسبت به قانون آن رفع پلمب کرده بود.

ترکی گفت: پس از این، موضوع با درخواست شهرداری در دادستانی تهران پیگیری شده و دستور قضایی مبنی بر پلمب مجدد این ساختمان با استفاده از نیروی پلیس صادر شده بود.

معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: علت اصلی حریق بعد از اتمام کارشناسی، توسط سازمان آتش نشانی و نیز دادسرای تهران اعلام خوهد شد. اما مالک یا سازنده به‌واسطه تخلف ارتکابی که می تواند از عوامل حادثه آتش سوزی در ساختمان باشد، متهم است و باید در مقابل قانون پاسخگو باشد.

مقصران تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند

گفتنی است شب گذشته نیز علی صالحی،‌ دادستان تهران با حضور در محل آتش سوزی، گفت: مالک ساختمان از پارکینگ به عنوان انباری استفاده می کرده که امروز به دلیل نامعلومی دچار حریق شده است. این بخش ساختمان به علت تغییر کاربری پلمب و بعد از مدتی فک پلمب شده است که باید بررسی شود علت فک پلمب چه بوده است. در صورت اثبات تخلف در رفع نواقص و فک پلمب ساختمان مقصران تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند. در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده است و گزارش نهایی حادثه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1058731

مهمترین اخبار ایران و جهان: