نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 10:03

انتقاد زاخارووا از تحریم پزشک جراح روس توسط غرب

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحریم‌های غرب علیه یک پزشک جراح روس را توهین به مقدسات خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که اعمال تحریم علیه لئوید روشال، پزشک جراح روس، توهین به مقدسات است.

زاخارووا درباره تحریم‌های جدید غرب علیه اشخاص و نهادهای روس گفت: چطور می‌توان این را توضیح داد؟ آیا غربی‌ها از این موضوع غفلت کرده‌اند؟ ممکن است.

وی افزود: آیا پای خباثت یا تنفر در میان است؟ این هم ممکن است. اما معتقدم یک دلیل دیگر هم وجود دارد؛ این هتک حرمت و توهین به مقدسات در نهایت نور را از تاریکی (خیر و شر) مجزا می‌کند.

اتحادیه اروپا دیروز (شنبه) دهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه را اعمال کرد. در این بسته ۸۷ فرد و ۳۴ نهاد روسی هدف قرار گرفته‌اند. از جمله اسامی موجود در این لیست سیاه می‌توان به والری فادیِف، رئیس شورای حقوق بشر روسیه، لئونید روشال جراح، یوگنی پریماکوف، آژانس فدرال امور کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، هموطنان خارج‌نشنین و همکاری بشردوستانه بین‌المللی، ویاچسلاو دوکین، معاون نخست وزیر منطقه‌ای مسکو و تاتیانا موسکالکوا، کمیسر حقوق بشر روسیه اشاره کرد.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا یک روز پس از نخستین سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه معرفی شده است. از زمان شروع این عملیات نظامی، کشورهای غربی و آمریکا ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، برای کی‌یف میلیاردها دلار کمک نظامی و غیرنظامی فراهم کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057675

مهمترین اخبار ایران و جهان: