نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 00:20

نجات کوهنورد سقوط کرده از ارتفاعات طارم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با بیش از ۶ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان هلال احمر، کوهنورد سقوط کرده در بنارود طارم نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حکمت‌اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گزارش سقوط کوهنورد از ارتفاعات بنارود شهرستان طارم مرز بین استان زنجان و گیلان ساعت ۱۲ و ۵۲ توسط هموطنان برای امدادرسانی به ندای امداد اطلاع داده شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: بلافاصله یک تیم کوهستان از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مسیر زنجان به تهم و تیمی دیگر از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سرخه دیزج شهرستان طارم به منطقه اعلام شده اعزام  شدند.
وی گفت: این تیم‌های هشت نفره از نیروهای عملیاتی همراه با یک دستگاه آمبولانس و خودروی سبک کمک‌دار و مجهز به تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند.
هاشمی ادامه داد: تیم‌های کوهستان پس از رسیدن به منطقه، مصدوم را پانسمان، بانداژ و تثبت کرده به شهر آب‌بر مرکز شهرستان طارم منتقل کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: تیم‌های کوهستان هلال احمر مصدوم را در آب‌بر تحویل اورژانس داده و با بالگرد دانشگاه علوم پزشکی برای مداوا به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل شد.
وی افزود: عملیات امدادرسانی به این کوهنورد سقوط کرده ساعت ۱۹ و پنج دقیقه پایان یافت. 
هاشمی یادآوری کرد: در سانحه واژگونی یک دستگاه تریلر در کیلومتر ۲۵ جاده خدابنده به همدان نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای زرین رود توانستند راننده محبوس در داخل خودرو را رهاسازی کرده و نجات دهند.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501131

مهمترین اخبار ایران و جهان: