نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 11:21

فلامینگو کنار موش‌ها!+ فیلم

اخیرا فیلمی از باغ‌وحش بابلسر منتشر شده که وضعیت اسفناک حیوانات در آنجا را نشان می‌دهد.در این باغ وحش فلامینگوهای آبزی در محوطه‌ای خشک و کثیف با نان‌ خشک و برنج و با حضور موش‌ها میزبانی می‌ ‌شوند.

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس، باغ‌وحش‌ها یا همان مراکز نگهداری از حیوانات در دنیا محلی هستند برای آشنایی بیشتر مردم با حیوانات و یا مراکزی برای مطالعه بیشتر و مشاهده وضعیت زندگی حیات وحش. عموماً در این مکان‌ها سعی می‌شود که شرایط مناسبی برای حیوانات فراهم شده و مکان زندگی آنها را تا حد امکان شبیه سازی شوند.

اما در کشور ما قضیه تا حدی وارونه است و این مراکز معمولاً شرایط خوبی را برای حیوان فراهم نمی‌کنند، هر روز از گوشه و کنار، فیلمی از باغ‌وحشی پخش می‌شود که شرایط نگهداری حیوانات  در آن رعایت نشده یا با رفتار نامناسب مقدمات مرگ آنها فراهم شده است.

به تازگی فیلمی از یک فلامینگو در باغ وحش بابلسر استان مازندران پخش شده است که درآن نشان داده می شود که فلامینگو که یک پرنده   آبزی است و باید در کنار آب باشد را در خشکی قرار دارد و برایش مقداری نان خشک و برنج ریخته شده است.

این شرایط بیشتر شبیه نگهداری یک مرغ خانگی است تا گونه‌ای از حیات وحش! در این فیلم کنار فلامینگو موش‌ها هم حضور فعال دارند که حتی این شرایط برای نگهداری یک حیوان اهلی هم مناسب نیست.

 

وضعیت بد فلامینگو در باغ‌وحش بابلسر

 

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفتگو با خبرنگارمحیط‌زیست خبرگزاری فارس گفت: وضعیت این باغ‌وحش بررسی خواهد شد، در حال حاضر هم از همکاران در استان مازندران خواسته شده است که وضعیت این باغ‌وحش بررسی شده و در صورت  احراز تخلف، با آن‌ها برخورد خواهد شد. 

گفتنی است به خاطر ساماندهی به وضعیت باغ‌وحش‌ها محیط‌زیست از مدتی قبل تصمیم گرفت که این مراکز درجه‌بندی شده و براساس شاخص‌ها هر کدام یک رتبه را کسب کنند و ادامه و نوع فعالیت آن‌ها منوط به نوع و درجه آن‌ها می‌شود.

امیدوار هستیم که این رتبه‌بندی هر چه زودتر اتفاق بیفتد تا وضعیت بد باغ‌وحش‌ها کمی بهتر شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469175

مهمترین اخبار ایران و جهان: