نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 21:12

هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی تحویل داده شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به تحویل یک هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله سال گذشته خوی در کمتر از ۱۱ ماه طی عملیات بهسازی و نوسازی، گفت: اقدامات مربوط به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد باقی‌مانده نیز با سرعت در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به تحویل یک هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله سال گذشته خوی، در کمتر از ۱۱ ماه طی عملیات بهسازی و نوسازی، اظهار داشت: اقدامات مربوط به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد باقی‌مانده نیز با سرعت در حال انجام است که برای پایان آنها با تمام توان در راه خدمت به مردم حضور داریم.

وی اضافه کرد: در جریان سه زلزله سال گذشته در شهرستان خوی، ۱۳۹ روستا دچار آسیب‌دیدگی شدند که بازسازی و بهسازی این منازل در دستورکار بنیاد مسکن قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برای انجام اقدامات مربوط به بازسازی و تعمیر منازل مسکونی آسیب‌دیده در زلزله خوی، ۱۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه فعال بودند که در کمتر از ۴۰ روز تمام اقدامات را انجام داده و مرحله ساخت منازل آغاز شد.

بزرگر با اشاره به اینکه استان در پهنه خطرپذیری بسیار بالا قرار دارد، ادامه داد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای روستاییان در راستای ساخت و مقاوم‌سازی مسکن اعطا می‌شود و از تمامی روستاییان درخواست داریم تا برای این امر همراه ما باشند.

وی گفت: در این خصوص تاکنون ۱۲ هزار نفر به بانک معرفی شده‌اند و محدودیت در زمینه تعداد متقاضیان نداریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: طبق مصوبه هیات دولت هر گونه مشکلی در راستای اعطای تسهیلات نمی‌تواند مانع از پرداخت تسهیلات باشد و بانک‌ها مکلف به پرداخت وام به روستاییان هستند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468475

مهمترین اخبار ایران و جهان: