نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 08:44

روستاییان و عشایر تضمین کننده امنیت مرز

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بی شک همیت و غیرت روستاییان و عشایر در مسیر تولید، اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی با اتکای به توانمندی های خود است که بیرق امید به آینده روشن را به اهتزاز درآورده و در استان‌هایی همچون خراسان‌جنوبی، تضمین کننده امنیت در مناطق مرزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت  روز ملی روستا و عشایر پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: به نام خدا

«سیاست‌ کلی در جمهوری اسلامی این‌ است‌ که‌ روستاها تقویت‌ و آباد شوند و کشاورزان‌ کار تولید که‌ برای آینده‌‌ این‌ کشور و سرنوشت‌ اسلام‌ و مسلمین‌ حائز اهمیت‌ است‌ را جدی بگیرند». مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

جوامع روستایی و عشایری که سنگ زیربنای تولید به شمار می روند، به نسبت سهم کمتری که از جمعیت برخوردارند، نقش بارزتری را در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور به عهده گرفته اند. 

همین جایگاه مهم هم سبب شده، توجه به روستاها و مناطق عشایری در صدر برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد و توزیع عادلانه امکانات و خدمات تا دورترین نقاط جغرافیایی ایران زمین در رأس سیاست های دولت ها به ویژه در دولت مردمی ایران قوی، لحاظ گردد. 

بی شک همیت و غیرت روستاییان و عشایر در مسیر تولید، اشتغالرایی و تحقق اقتصاد مقاومتی با اتکای به توانمندی های خود است که بیرق امید به آینده روشن را به اهتزاز درآورده و در استان هایی همچون خراسان جنوبی، تضمین کننده امنیت در مناطق مرزی است. 

اینجانب ضمن تبریک پانزدهم مهرماه، روز ملی روستا و عشایر به تمامی روستاییان گرامی و عشایر سختکوش استان که نقشی اساسی در سلامت غذایی کشور دارند، سربلندی و توفیق این بزرگواران را از خداوند منان مسئلت دارم.

امید که بتوانیم در پرتو عنایات الهی و با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در سیاست ها و تدابیر دولت سیزدهم، بیش از پیش در جهت رفع مشکلات جامعه روستایی و عشایری استان و خدمت به این قشر خدوم گام برداریم و با مشارکت روستا نشینان عزیز و عشایر گرامی، شاهد ارتقای شاخص های توسعه و تعالی خراسان جنوبی باشیم.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529875

مهمترین اخبار ایران و جهان: